Gå til innhold

Polering


c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har god kunnskap rundt polering?

Det nærmer seg snart polering for meg, men jeg vil gjerne

gjøre det på riktig måte. Har en del vaskeriper etter vinteren og ønsker å

få bilen til å skinne igjen :)

Fint om noen vil lage en liten bruksanvisning for hvordan man skal gå frem for å få denne jobben gjort skikkelig.

C_Ellef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil bli kvitt mest riper hvis du sender bilen til noen som har ordentlig maskin til å utføre lakkrens/polering.

Men det pleier å hjlep veldig mye hvis du bare lakkrenser og deretter polerer bilen din selv. Men kjøp et litt ordentlig merke. Skulle lakkrense bort en ripe p en bil for en liten stund siden, brukte først noe Turtelwax lakkrens, men så handlet vi Autoglym lakkrens etterpå for å teste den, og forskjellen var enorm!

Anbefaler å handle autoglym eller meguiars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerte bilen min med en gammel Biltema poleringsmiddel for noen dager siden. Resultatet ble sinnsykt bra faktisk. Ble utrolig blank. Nekter å tro at det blir bedre med noe dyrere produkt.

Var ikke nødvendig med noe lakkrens der. Kanskje ikke så rart siden jeg har vasket bilen med voks 1-2 ganger i uka siden jeg kjøpte den.

Jeg brukte vel 5-6 timer på bare poleringen. Jo lenger tid du gnikker på bilen etter du har hatt på poleringsmiddel jo blankere blir den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder mest på men skjøtekanter å slikt etter lakking jeg.

enkelte firmaer kan utføre totalrubbing og polering av bilen din.

men rubbing og polering er to forskjellige ting.

når man rubber en bil men rubbepasta, som er noe av det samme som tannkrem, så sliper man bort et sinnsykt tynnt lag med lakk, for å få frem

ny lakk. for så å polere men poleringsmiddel etterpå.

rubbemiddel er et tykt pastalignende middel på tube.

men bør kun gjøres max annet hvært år, vist du ikke vil rissikere å slipe deg gjennom lakken :wink:

kjøp et poleringsmiddel i tilnærmet bilens farge! og for all del: kjøp poleringsfilt.

går mye fortere da, vet ikke hvor mye tålmodighet du har. bruker selv 4/5 timer med ordentlig utstyr for å polere en bil.

tips: kjøp en billig (biltema) polerings maskin til 200kr.

funker veldig bra til hjemmebruk. bruker selv luftdreven utstyr.

men det må vel sies an feks poleringsmiddelet vi har på jobb koster 349kr for en tannkremtube :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet godt tips før man begynner å polere. Kjøp en boks eller svamp m bumpershine og sett inn alle deler av vinyl, som f.eks fangere speil og lister med dette først. Da er det lett å tørke av overskuddspolish som har havnet der, og man slipper de hvite flekkene.

En liten tube Autosol er genialt for å få evt. småflekket krom til å framstå som ny igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars har en rød spruteflaske(husker ikke hva den heter), som er helt genial til lister og interiør. Sprayet sånn på de svarte listene og det var sinnsykt stor forskjell, de ble helt svarte og så ut som nye.

Den samme sprayen kan du bruke på interiøret også, gjorde det på bilen til en kamerat og resultatet ble kjempe bra:)

Var ikke så dyr heller, rett over 100kr for en ganske stor spruteflaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frank S., Hvor lenge varte det da?

Har brukt slike greier før, og det har fungert helt elendig. Det var ikke Meguiars, men noe annet. Hadde blant annet originale svarte plastspeil på den forrige bilen min, og etter 9 år i all slags vær var de matte og grå. Det der middelet gjorde underverker med en gang, og så bra ut i noen dager, men to uker senere var de gråere enn de noen gang hadde vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...