PenguiN- Skrevet Februar 22, 2005 Skrevet Februar 22, 2005 Kjære landsmenn med blå og hvit propell på panseret. Tiden er inne. Tiden er inne til å ta farvel med mine venner på www.bmwguiden.no. på en måte. Først av alt vil jeg begynne med å si at dette forumet er meget profesjonellt, lite tull og et sterkt grunnlag, særlig med en som gunnar i spissen. Jeg har valgt å selge min E36 318i med 230 000km på nåla til fordel for (HOLD DERE FAST) en Opel Calibra Turbo, denne er svært strøken og god for over 300hk. MEN fwd, men man får ikke pose og sekk når man ikke har lommeboka full av penger.Jeg håper jeg er velkommen tilbake når denne bilen engang skal selges og jeg vet at E46 eller nyere E36 med større motor står for døra. Dere er alle en hyggelig gjeng, det vil jeg bare si, har alltid fått raske svar og god hjelp. Takker spesiellt gunnar som har mye skyld i at jeg liker dette forumet så pass godt. Kos dere alle sammen, husk, BMW Freude am fahren, Freude am leben! Håper dere forstår mitt valg og respekterer det. MVH Markus Erik Vang.
bizzy Skrevet Februar 22, 2005 Skrevet Februar 22, 2005 Hadde en bil med fwd jeg også, hadde den i ca 2 uker... fwd med over 200hk er veldig rettnings stabile, går rett fram stortsett heltiden anyway gratulerer med ny bil
bimmerdude Skrevet Februar 22, 2005 Skrevet Februar 22, 2005 Har ikke Calibra Turbo 4 hjulstrekk? Har ikke noe i mot FWD forresten. Mulig fordi jeg hadde en RS Turbo som var sinnsykt morsom å kjøre hadde det. Med FWD trekker bilen seg gjennom svingene. Var litt gøy når man ga bånn gass og man måtte holde skikkelig fast i rattet så ikke bilen dro alle veier. Bilen løftet seg foran også ved akselerasjon. Var ca 200 hester i den visst. Ikke dårlig på 940 kg.
BalleKnalle Skrevet Februar 22, 2005 Skrevet Februar 22, 2005 Vet ikke hvem som har uttalt det men, synes å huske en viktig fyr sa en gang at maks Hk på en framhjulsdrevet bil ikke bør overstige 230Hk..... Hvis du ønsker nogenlunde kontroll....
Gunnar Skrevet Februar 22, 2005 Skrevet Februar 22, 2005 PenguiN-, Takk for det, og du er såklart velkommen tilbake når du måtte ønske det! Tror alle har godt av å prøve noe annet i blant. Har ikke Calibra Turbo 4 hjulstrekk? Tror de kom i både FWD og 4x4. Man får vel også den vanlige 16V-utgaven med 4x4? Har uansett hørt at firehjulstrekken i Calibra har noe sånt som 90/10-fordeling, uten at jeg vet helt om det er riktig. PS PenguiN-, Du vet du ikke slipper unna "morsomme" kallenavn med en Calibra heller? Ikke lenger kebabtralle, mujaffa, etc., nå er det "Skropel Kanblibra" som gjelder..
528i Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 hei. du må nå stikke innom å se til oss av og til. så skal vi nok få deg på bedre tanker. hehe. ang bilen så har jeg kjørt en slik mye. jævla fin bil med mye sportslig komfort. men også mye negativt, men den diskusjon lar vi ligge lykke til. og håper du (ikke) blir fornøyd da. kom gjærne sterkt tilbake på bmwguiden. hilsen Roger Danielsen.
BMW324TDa Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 Turbo'en (204hk org) kom kun med 4X4 i følge de fakta eg sitter inne med. 2.0 16 V uten turbo ble derimot levert med både FMD og 4X4.. Lukter eg litt ombygde saker??
SeT Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 Egentlig sku vel jeg og ha takka for meg i dag da. bimmern forsvant! Vet ikke hva jeg skal ha neste gang, men vet vertfall at en gang når jeg har litt mer peng blir det rekke6er igjenn!
cmn Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 BMW'n min ble solgt i dag den også.. Det er ikke dermed sagt at jeg forlater forumet! Blir nok ei stund til jeg får BMW igjen men...
bjirn Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 Har ikke Calibra Turbo 4 hjulstrekk? Har ikke noe i mot FWD forresten. Mulig fordi jeg hadde en RS Turbo som var sinnsykt morsom å kjøre hadde det. Med FWD trekker bilen seg gjennom svingene. Var litt gøy når man ga bånn gass og man måtte holde skikkelig fast i rattet så ikke bilen dro alle veier. Bilen løftet seg foran også ved akselerasjon. Var ca 200 hester i den visst. Ikke dårlig på 940 kg. Calibra med 4wd har en tendens til å PLUTSELIG bli fwd gitt Er sikkert mye Opel kan, men fordelingskasse, nei, det har de ikke peiling på
Erik E30 Einum Skrevet Februar 23, 2005 Skrevet Februar 23, 2005 Hvorfor forlate forumet om man ikke har BMW for en kortere eller lengre periode? Gunnar, admin og grunnlegger av BMWGuiden.no hadde selv Chrysler Neon i en periode. Det er hva hjertet banker for som betyr noe, ikke om merket i fronten er midlertidig feil!
///M Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 ja, du må ikke forlate forumet fordi du har en annen bil, det vil ta en stund før det bir bimmer på meg igjen men jeg forlater ikke forumet for det.
Dan Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Vet ikke hvem som har uttalt det men, synes å huske en viktig fyr sa en gang at maks Hk på en framhjulsdrevet bil ikke bør overstige 230Hk..... Hvis du ønsker nogenlunde kontroll.... Var det ikke Tommy Rustad i Autofil?? Ellers enig med flere her...unødvendig å takke for seg hvis hjertet fremdeles banker for BMW, og det virker det jo som det gjør Men lykke til
BalleKnalle Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Jo kanskje det Enig.... Bare fordi man må ty til alminnelig transport ( VW, MB, Buss og trikk osv... ) så kan man jo fremdeles være aktiv på et forum.. Så lenge en har BMW i hjertet så er vel det meste tilgitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå