Gå til innhold

Senkesett E34 (AP/Apex/FK?)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Gunnar

Jeg hadde et litt artig problem med senking av min e32. Kjøpte 40/40mm fjærer fra Motor technic. Foran senket bilen seg flere cm og hjulet ble sittende prefekt i hjulhuset med lik avstand foran som bak som over hjulet til skjermen. Tidligere så den ut som en offroader.

Bak derimot HEVET den seg 1 cm i forhold til original fjærer. MAO fjærene bak ver rimelig satt....!!

Jeg tror jeg har forstått at du er i Vestfold, jeg jobber i Tønsberg hvis du hadde lyst til å se bilen.

Forøvrig ble bilen mer nervøs ( nye sachs dempere) kjenner veibanen bedre men på den annen side jeg har ikke gode vinterdekk venter spent på hvordan den blir med sommerhjula på.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar

Jeg hadde et litt artig problem med senking av min e32. Kjøpte 40/40mm fjærer fra Motor technic. Foran senket bilen seg flere cm og hjulet ble sittende prefekt i hjulhuset med lik avstand foran som bak som over hjulet til skjermen. Tidligere så den ut som en offroader.

Bak derimot HEVET den seg 1 cm i forhold til original fjærer. MAO fjærene bak ver rimelig satt....!!

Har hørt at flere har opplevd det, og jeg tror nok min også vil bli slik.

Hvis du ser her (har dratt opp kontrasten og lysstyrken slik at dekkene skal vise):

dekkhoyde.jpg

Ser du at den allerede er lav bak (hjulbuen går litt over toppen av dekket), mens det er 6-7cm mellom dekket og hjulbuen foran. Derfor er det helt greit at den er som den er bak (håper ikke den hever seg med 40mm..), men må ned masse foran.

Jeg tror jeg har forstått at du er i Vestfold, jeg jobber i Tønsberg hvis du hadde lyst til å se bilen.

Jepp, bor på Borre (10-15 min unna). Men jeg skal ha kjemi og matteeksamener til uka, så jeg er litt bissi for øyeblikket. Kan jo se om vi kan ta et "møte" senere en gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har nettopp blitt medlem :D

Angående spm om fk og apex, så har jeg hatt begge. Hadde apex på min gamle 92 mod 320. det var jeg ikke fornøyd med, bilen ble ikke stiv nok og krenget altfor mye etter min mening..På min nåværende 318i har jeg høydejusterbart fra FK Automotive..dette merket er helt sjef! :D

Det er stivt og krenger ikke litt engang, (hvor stivt en vil ha det må jo være opp til hver og en) men jeg anbefaler FK på det varmeste. Måtte jo betale mer for høydejusterbart da men det var verd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har nettopp blitt medlem :D

Velkommen! ;)

Angående spm om fk og apex, så har jeg hatt begge. Hadde apex på min gamle 92 mod 320. det var jeg ikke fornøyd med, bilen ble ikke stiv nok og krenget altfor mye etter min mening..På min nåværende 318i har jeg høydejusterbart fra FK Automotive..dette merket er helt sjef! :D

Det er stivt og krenger ikke litt engang, (hvor stivt en vil ha det må jo være opp til hver og en) men jeg anbefaler FK på det varmeste. Måtte jo betale mer for høydejusterbart da men det var verd det :)

Hvis det blir FK på meg, så er det et vanlig 60/40-kit som er aktuelt. Det høydejusterbare koster mer enn dobbelt så mye. Men kan jo håpe at det vanlige settet også er kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...