Gå til innhold

Trenger noen småtips. E34


chrsel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Et par små spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. Har akkurat byttet alt av bremser foran. Har ikke skiftet sensorene, så check controllen på dashbordet lyser konstant. Har lest at det er en enkel sak å kortslutte dette.. Noen som vet?

Ellers bråker sentrallåsen på den ene døren bak hver gang jeg skal låse den. Akkurat som ett eller annet som som glipper på en måte. Har samme problemet med den elektriske gardinen bak. Hver gang jeg tar den ned bråker den enstund etter at gardinen er gått ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bremsene, så er det bare å koble sammen de to ledningene som går til bremseklossen (v/side foran og h/side bak) men de koster vel ikke mere en ca 100.- for begge to, så jeg ville heller kjøpt et par nye. tar ca 1 min å montere, når du har tatt av hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bytta sensor ja, tror jeg ga 50-60 kr. på AIS. Når det gjelder sentrallåsen har jeg også en forferdelig lyd når jeg låser på passasjersiden. Tenkte å bare bytte hele sentrallås motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke skiftet sensoren enda, men noe sier meg at det ikke er den som gjør det. Bremsene var ikke så slitt da jeg skiftet dem at sensorene var heller ikke slitt. Check controlen begynte å lyse med meldingen "brake linings" for første gang etter bremsene var skiftet antakeligvis pga av for lite bremseveske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det elektriske.. hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt av siden på døra og sett om jeg så noe når jeg låste bilen. Samma med gardina.. du må bare feilsøke til du finner noe. Når du har en sånn lyd å gå etter så pleier det heller ikke være frytelig vanskelig å finne ut hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående varslingslyset for slitte bremser, så løste jeg dette problemet med å ta ut lyspæren fra instrumentpanelet. Det er vel en toer feil når dette lyset lyser på pkk?

Den løsningen funker dårlig hvis du har check controll.. Da får du nemlig ingen andre beskjeder heller.. og det er litt leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...