MorteNn Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Hei Jeg er 18 år og skal kjøpe meg en bil. Har alltid likt BMW. Er denne bilen noe å satse på? link Den bilen har jeg sett på og ser veldig strøken ut. Morten
Pauls1 Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 hadde aldri betalt så mye for en 318.. men så missliker jeg alt som heter 318, har prøvd kun en da(e36) å det var den veikeste og mest stressa bilen jeg noen gang hadde kjørt!!!! sats heller på en med 6èr..
BalleKnalle Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Jo ser pen ut den .. Forholdsvis ny og grei km stand. Du kan oxo få 318 ned i 70k, kanskje billigere enn det å. Har sett dem helt ned i 37k. Men da er jo årsmodell og stand et annet spørsmål... Men ser ut som en grei bil
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Beskrivelse: Meget pen 318i!! Editionutgave!! Editionutgave? Så mersom ikke noe "edition" på den der. Må i såfall være type-original-bil-edition Synes også prisen var ganske stiv i forhold til hva du får. Se deg ut en 320, årgang 1994-1996, og jeg tror du blir mer fornøyd. (Skal forresten selge min 320i 1995 modell ganske snart. Pris rundt 90-95. Se bilder i signatur viss du er interresert )
hagenisse Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 For dyr, men ellers så det jo greit ut. Tror 318 er en fin førstebil, og en av de siste e36'ene burde ikke by på alt for mye problemer heller. men så missliker jeg alt som heter 318, har prøvd kun en da(e36) å det var den veikeste og mest stressa bilen jeg noen gang hadde kjørt!!!! sats heller på en med 6èr.. Dette anti-4'er greiene begynner bli dumt. 318 er jo sterkere på lave turtall enn isbilen min og isbilen er langt fra kjapp, men veik og stressa er den aldeles ikke. Selv ikke min søsters bil med 1.0 68hk er noe problem å kjøre til daglig. Den nådde greit 130 med tre personer i motbakke til og med.
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Selv ikke min søsters bil med 1.0 68hk er noe problem å kjøre til daglig. Den nådde greit 130 med tre personer i motbakke til og med. Greit nok at man ikke har problemer med å kjøre en slik bil daglig, men selv synes jeg det er greit og ha litt ekstra, slik at man ikke trenger å planlegge f.eks. en forbikjøring 1 km i forveien.
Gunnar Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Tviler på at man behøver å planlegge en forbikjøring evig lenge før med en 318i, man må bare gire ned et par gir, noe som er helt normalt på gjennomsnittsbilen i Norge. Vanesak. Den eneste BMWen med firer jeg har kjørt er hagenisse sin isbil, men vil tro at en 318i oppleves relativt lik min 520i rent motormessig, og jeg har ikke problemer med å foreta kjappe og sikre forbikjøringer. Med fullasta bil kan jeg se at det blir et problem, men sikre forbikjøringer skal jeg nå klare. Men - skjønner at det kan oppleves som stressende å måtte gire ned og kjøre på høyt turtall. I mange biler høres motoren veldig godt, og da er det slitsomt å ligge lenge klar på 4500rpm i vente på en luke å kjøre forbi i. Til trådstarter: Synes bilen ellers bilen så bra ut, men når du handler fra (merke)forhandler betaler du alltid ekstra bare fordi de er det. Det er mye penger å spare hvis du ser andre steder: http://php.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=439546 (Fin '97 320i med tilsvarende kmstand (135k) til 100 lapper) http://www.motortorget.no/ann/view.asp? ... &obj=27503 (Fin '97 318i med 110kkm til 98 lapper) http://www.bilnorge.no/bruktbil.php3?type=&bilid=317378 (Fin '98 316i med 126kkm til 99 lapper) MEN, har du tilsvarende sum som den 318-en du vurderer å bruke på bil, så hadde jeg mye heller satset på denne: http://php.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=669860 Pen '98 E46 (nye typen) 318i med 104.000km til 130.000,-. Ser ingen grunn tli å heller kjøpe en '97 E36 med høyere kmstand for 5.000,- mindre...
MorteNn Skrevet Februar 26, 2005 Forfatter Skrevet Februar 26, 2005 Takk for tilbake melding. Grunnen til at jeg ikke kan kjøpe privat, er pågrunn av jeg har ikke pengene akkurat per dato. Det blir finansiering på bilen..
Dan Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Tviler på at man behøver å planlegge en forbikjøring evig lenge før med en 318i, man må bare gire ned et par gir, noe som er helt normalt på gjennomsnittsbilen i Norge. Vanesak.Den eneste BMWen med firer jeg har kjørt er hagenisse sin isbil, men vil tro at en 318i oppleves relativt lik min 520i rent motormessig, og jeg har ikke problemer med å foreta kjappe og sikre forbikjøringer. Med fullasta bil kan jeg se at det blir et problem, men sikre forbikjøringer skal jeg nå klare. Men - skjønner at det kan oppleves som stressende å måtte gire ned og kjøre på høyt turtall. I mange biler høres motoren veldig godt, og da er det slitsomt å ligge lenge klar på 4500rpm i vente på en luke å kjøre forbi i. Er vel ikke noe problem å flise forbi i femtegiret Ellers var det vel en grei bil, men litt drøy pris for en såpass motorsvak bil. Bilforhandlere har jo som regel stive priser. Ville heller kjøpt en 320 om så et par år eldre. Mye mer kjøreglede i den. Lykke til uansett P.S. Tviler sterkt på at det er en Edition-utgave. Så ikke sånn ut iallfall.
Gunnar Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Takk for tilbake melding.Grunnen til at jeg ikke kan kjøpe privat, er pågrunn av jeg har ikke pengene akkurat per dato. Det blir finansiering på bilen.. De jeg linka opp til 98 og 99 lapper var fra forhandlere som sikkert kan fikse finansiering. Dessuten er det jo ikke noe problem å få finansiering ved privatkjøp heller, de må bare ha sikkerhet i bilen. Sjekk med banken din eller med www.elcon.no (har selv hatt lån der, hadde ikke noe problem med de).
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Tviler på at man behøver å planlegge en forbikjøring evig lenge før med en 318i, man må bare gire ned et par gir, noe som er helt normalt på gjennomsnittsbilen i Norge. Vanesak. Tenkte ikke på 318'n der, men heller mot den rotta av en bil Hagenisse nevte
Gunnar Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Tenkte ikke på 318'n der, men heller mot den rotta av en bil Hagenisse nevte Ja, ok. Todde du hang deg på Pauls1. Tviler ikke på at en Yaris 1.0 kan bli slitsom å kjøre forbi med i 70-80, men har kjørt en Ferrari-rød VW Lupo 1.0 en gang (leiebil). Den var faktisk litt morsom. Funka konge som bybil i Oslo. Fikk til og med en 28" widescreen i eske inni den! Det er mer enn hva jeg har klart i noen av de andre bilene jeg har hatt. Uten eske går det fint, men ikke sjanse med.
Runar-CSi Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 Skal det være 318, kjøp i det minste 318 IS.... litt mer morsom de....
Pauls1 Skrevet Februar 26, 2005 Skrevet Februar 26, 2005 er vel bare jeg som kjører diesel har litt turtall angst , sjelden jeg drar min bil over 3500rpm. i den 318 jeg prøvde måtte man jo nesten ha 5000rpm for det skulle skje noe, å når det skjedde noe var det jo over på 2 sekund for da var det ikke mere turtall, så var det neste gir og samme prosedyre.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå