BMWE34 Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 HJELP! Jeg skiftet motor på min 88mod E34 automat i helga. Men jeg får ikke framdrift. En god del olje randt ut fra converteren, er det dette som er problemet? Er det noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Du må selvfølgelig etterfylle like mye som rann ut. Det er vel peilepinne på den kassa der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 Så hvis jeg fyller på girkassa vill converteren fylles automatisk? Har fyllt på en liter men ikke noe har skjedd. Er godt opp på peilepinnen. Eneste som skjer når jeg setter den i gir er turtalls-forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Bruker du rett prosedyre når du sjekker oljenivået? Motor går på tomgang og du fører gearspaken opp og ned gjennom gearene et par ganger setter den så i N eller P så sjekker du nivået fremdeles med motor i gang. For att det skal være 100% korrekt så skal oljen også være driftsvarm men det er jo vanskelig i ditt tilfelle..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 Bruker da absolutt ikke rett prosedyre da nei. Men det jeg lurer på er om jeg burde ha fylt på converteren før jeg monterte på girkassa? Eller er ikke det nødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Kjenner ikke godt nok til disse automat kassene til å kunne svare deg på det med converteren. Ser du har postet spørsmålet på BMW klubben sitt forum også,regner med att du vil få en del kvalifiserte svar der om ikke i kveld så i hvertfall ut over i morgen. Du bør også nevne hvilken motorutgave du har i din E34. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 Det er en m20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 eg har nettop skiftet automatksse på en 325 91 mod !!!HELVETTE!!! Men det gikk! ifølge bmw forhandlere osv skulle det vere 3,5 liter olje på kassen, vi fylte det på og kjørte, men det funket ikkje i det hele, så snakket vi med os bildeler og han sa at vi skulle fulle til det rant over! med motoren igang, gjorde det og bilen girer fint som bare det! gikk ca 9 liter, og converteren fyller seg opp automatisk ja, trykket i kassen gjør at den blir fylt opp. vertfall på denne bilen. men ring os bildeler har peiling den mannen der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 Men vill det bli trykk i girkassa når jeg ikke har fremdrift? Men jeg skal prøve å fylle mere, med motoren igang. Kansje jekke opp bakhjula så det blir lettere å komme igang for girkassa??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 converteren vil fylle seg opp. det går jo rundt inni kasse selv om lammelene ikkje klarer og overføre krafta til jula! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 converteren vil fylle seg opp. det går jo rundt inni kasse selv om lammelene ikkje klarer og overføre krafta til jula! Takk! Det var det svaret jeg håpet på! Har ikke fått gehør for dette av andre jeg har snakket med. Da er det mest sannsynlig bare å fylle på med olje tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 eg har nettop skiftet automatksse på en 325 91 mod !!!HELVETTE!!! Men det gikk! ifølge bmw forhandlere osv skulle det vere 3,5 liter olje på kassen, vi fylte det på og kjørte, men det funket ikkje i det hele, så snakket vi med os bildeler og han sa at vi skulle fulle til det rant over! med motoren igang, gjorde det og bilen girer fint som bare det! gikk ca 9 liter, og converteren fyller seg opp automatisk ja, trykket i kassen gjør at den blir fylt opp. vertfall på denne bilen. men ring os bildeler har peiling den mannen der! Hadde du i det hele tatt reaksjon etter å ha fyllt 3,5 liter? Jeg har ikke antydning til reaksjon. Har fyllt 4-5 liter nå men ingenting skjer. Har olje til langt opp på peilestikka. Skrudde av koblingen på oljekjøleren, men det var så vidt det kom noen dråper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2005 Snakket med OS-bildeler idag. Oljepumpa i girkassa var garantert gåen, etter feil montering av converter/girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 auda! prøv likevell å fylle olje til det er fullt på peilepinnen! nekter å tro du har klart å ta knekken på skiten! så lenge bilen ikkje har gått lenge uten automatolje synst jeg det er verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 det var ikkje liv, eller det vil si kasse fungerte kun i 1 gir ville ikkje gire!!! og det var ikkje peile pinne på denne kassa vi skulle fylle til det rant over i bunn holet på kassa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå