Gå til innhold

Automat-problemer


BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

Bruker du rett prosedyre når du sjekker oljenivået?

Motor går på tomgang og du fører gearspaken opp og ned gjennom gearene et par ganger setter den så i N eller P så sjekker du nivået fremdeles med motor i gang.

For att det skal være 100% korrekt så skal oljen også være driftsvarm men det er jo vanskelig i ditt tilfelle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke godt nok til disse automat kassene til å kunne svare deg på det med converteren.

Ser du har postet spørsmålet på BMW klubben sitt forum også,regner med att du vil få en del kvalifiserte svar der om ikke i kveld så i hvertfall ut over i morgen.

Du bør også nevne hvilken motorutgave du har i din E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har nettop skiftet automatksse på en 325 91 mod !!!HELVETTE!!!

Men det gikk! ifølge bmw forhandlere osv skulle det vere 3,5 liter olje på kassen, vi fylte det på og kjørte, men det funket ikkje i det hele, så snakket vi med os bildeler og han sa at vi skulle fulle til det rant over! med motoren igang, gjorde det og bilen girer fint som bare det! gikk ca 9 liter, og converteren fyller seg opp automatisk ja, trykket i kassen gjør at den blir fylt opp. vertfall på denne bilen. men ring os bildeler har peiling den mannen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

converteren vil fylle seg opp. det går jo rundt inni kasse selv om lammelene ikkje klarer og overføre krafta til jula!

Takk! Det var det svaret jeg håpet på! Har ikke fått gehør for dette av andre jeg har snakket med. Da er det mest sannsynlig bare å fylle på med olje tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har nettop skiftet automatksse på en 325 91 mod !!!HELVETTE!!!

Men det gikk! ifølge bmw forhandlere osv skulle det vere 3,5 liter olje på kassen, vi fylte det på og kjørte, men det funket ikkje i det hele, så snakket vi med os bildeler og han sa at vi skulle fulle til det rant over! med motoren igang, gjorde det og bilen girer fint som bare det! gikk ca 9 liter, og converteren fyller seg opp automatisk ja, trykket i kassen gjør at den blir fylt opp. vertfall på denne bilen. men ring os bildeler har peiling den mannen der!

Hadde du i det hele tatt reaksjon etter å ha fyllt 3,5 liter? Jeg har ikke antydning til reaksjon. Har fyllt 4-5 liter nå men ingenting skjer. Har olje til langt opp på peilestikka. Skrudde av koblingen på oljekjøleren, men det var så vidt det kom noen dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...