bimmerdude Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Tror egentlig det er viktigere å få bort alt saltet så det ikke fester seg ordentlig! Om det er skadelig å vaske bilen om vinteren kan diskuteres. Vannet utvider seg som alle vet når det fryser og kan lage sprekker i lakken under bilen slik at vann og salt kommer til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 6, 2005 Share Skrevet Mars 6, 2005 Fikk endelig vasket bilen i dag Sukk...ble sååå fin Nesten glemt at den var mørkerød under Er så happy atte....tralalala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 6, 2005 Share Skrevet Mars 6, 2005 endelig fikk jeg også vasket min, det var mye hvitt dritt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 6, 2005 Share Skrevet Mars 6, 2005 endelig fikk jeg også vasket min, det var mye hvitt dritt på den. Mye snø altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Mars 6, 2005 Share Skrevet Mars 6, 2005 Gunnar skrev:Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... Tips for å ordne dette.. Papp-plate over deler av radiatoren.. perfekt... Det er foresten noe dritt å vaske bilen i minusgrader.. det fryser på og så blir resultatet støgt... i hvert fall for oss fattige som vasker hjemme med svamp og vannslange... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1985-e30 Skrevet Mars 6, 2005 Share Skrevet Mars 6, 2005 he he!! flott ende på diskusjonen dette...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 Håndvask er jo luksusutgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Så til det ultimate spørsmålet! Er det noe vits i når man tenker på å unngå rust på bilen å vaske den om vinteren? Saltet kommer jo rett tilbake på bilen neste gang man kjører! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Du er ute og kjører på en saltet vei, kjører hjem og parkerer, vannet damper bort, saltet blir liggende igjen på karroseriet. Du kjører en ny tur på en saltet vei, kjører hjem og parkerer, vannet damper bort, saltet blir liggende igjen på karroseriet. Slik fortsetter du hele vinteren og saltlaget på bilen blir tykkere og tykkere samtidig som det blir mere konsentrert. En skikkelig vask/spyling av og til hindrer mye av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 13, 2005 Share Skrevet Mars 13, 2005 Min lillebror, som har tatt en doktorgrad i kjemi på emnet salter og metall, kan bekrefte det du sier Frode ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 13, 2005 Share Skrevet Mars 13, 2005 Og alt dette vet jeg etter bare 3 år på yrkesskolen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 13, 2005 Share Skrevet Mars 13, 2005 Kjenner mange som innehar doktorgrader og de kunne vel stort sett bare ha ringt og spurt ja... Jeg lover å ta min PhD på noe som ikke alle vet ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 13, 2005 Share Skrevet Mars 13, 2005 Min onkel er vel sånn ca. den eneste i landet med doktorgrad i fotball... Tror allikevel neppe det var han ringte og spurte om å få, for det har jammen krevd sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå