Gå til innhold

Tips for å få låst svinghjulet uten bmwtool


theblast
 Share

Anbefalte innlegg

Skruen til nederste reimrulle på registerreima sitter dønn, prøvd å sitte feste den ved å ha bilen i gir og holde bremsen inne, men svinghjulet sitter ikke bra nok fast til å få opp bolten uansett også prøvd å holde igjen med skruen til remrulle for cam, men er redd for at den skal brekke for den sitter så sinnsykt, vet at det finnes bmw verktøy for å sette mellom tagga for å låse den, men det har jeg ikke og kunne tenkt å fått det til uten. Har også prøvd å holde igjen clutchhuset når jeg hadde motoren ute uten at det har hjulpet, fått opp denne bolten 2 ganger før på en annen blokk men denne sitter virkelig hardt! Noen som har noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme problemet på min 324td. den satt som f... prøvde først med en liten elektrisk muttertrekker, men d endte med å skru av steinbrettet så jeg kom til med den store. da kom bolten etter et kvarters hammring. leste en plass at en luring knekte veivakseln i 2 på en 528!!. han brukte laaaaang latmannsarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1 - Mutter trekker /slag trekker

Nr 2 - Kraftig latmansarm /eller lastebil verktøy

Jeg har mest tro på den måten med og bruke en skikkelig mutter trekker/slag trekker,prøv og kil svinghjulet med en skrutrekker i taggene el.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...