Gå til innhold

318is e30 vs 318is e36

gassapaa
 Share

Anbefalte innlegg

Min 320i E36 er ikke noe tyngre enn en 318is, og jeg har drøyt 160hk på motoren (målt). Allikevel blir jeg tatt av Ove Kvam (E30 318is) i aksellerasjon opp til ~130km/t. Vi fikk sammenlignet en del på turen vi hadde til Nürburgring i sommer, og det eneste jeg tar ham på er aksellerasjon over ca 130, og toppfart (usle 2km/t i forskjell). Så en E30 318is i bra form burde lett kunne ta en E36 318is. Hverfall opp til en viss hastighet..... Utveksling har riktignok en viss betydning, og der vet jeg ikke hva du har.

Det viser seg også at sjåføren har mye å si ved slike tester. Så hvis han kjenner E36'en godt, og tør å satse, så kan du få problemer.

Husk nå bare å ikke finne på noe ulovlig og farlig da. Kjør med vett :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn dere en rett lang slette med minmalt av trafikk.

Kjøre side om side på første gir , og så gir den ene tegn når dere skal guffe på.. sa snart en av dere har passert 100 kmt, bremeser dere ned.

Jeg har da altid trodd at en e36 is skulle ta en e30 is, men det kan hende jeg tar ganske feil.. Hvet iallefall at en 320 i 24 som ikke er dau kjørt pesser på e36 versjonen av is'en iallefall :wink:

Skriv hvem som vinner, altid artig og vite !

Hadde nok ikke vedda de store gryna, max 500 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for d prøvde jeg og havna på førstesida i vg og dagbladet og ikke minst midtsida og....... d var ikke kjekt d!!!!!!! rettsak og full pakke. kompisn min kjørte rett i grøfta i 200 med en 535 e28. d var litt kjipt ass. :) jeg kjørte forsovidt en orginal m3 og den gikk mye bedre i aksen mens 535n haldte innpå ettervært 402m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai !!! Det er farlig med STOR "F" og kappe kjøre i denn hastigheten uten sikkelig 4 feltsvei!

Bra det ikke endte værre en det gjorde. :shock:

Ikke vitts og vere altfor tøff, ser dere noen biler på sletta så gi dere tvert.

Dere skulle jo bare teste aks ikke sant ? da holder det med 100. gi dere med en gang. Ha minst 2 km rett slette med god oversikt.

Bedre og prøve en 3 -4 gannger en og ende i dike.

leit for bilen, og leit for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai !!! Det er farlig med STOR "F" og kappe kjøre i denn hastigheten uten sikkelig 4 feltsvei!

Bra det ikke endte værre en det gjorde. :shock:

Ikke vitts og vere altfor tøff, ser dere noen biler på sletta så gi dere tvert.

Dere skulle jo bare teste aks ikke sant ? da holder det med 100. gi dere med en gang. Ha minst 2 km rett slette med god oversikt.

Bedre og prøve en 3 -4 gannger en og ende i dike.

leit for bilen, og leit for deg.

Det iskje tøft å veræ dau! i bak ruten min feks. burde det ha stått:

Now you se me! Now you...... still see me! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strekke jeg tenkte på er ikke spesielt langt, og har en slak sving i starten/slutten om du vil dra den litt ut(400-600meter kanskje?) ....men bilen når "glatt" 180km/t på strekket...så bør gå fint å dra den opp til 130 uten at det det skal bli problemer. Strekket brukes forøvrig til dragrace arrangementer i stavanger/forus.

Tror det vil være en fordel å gli sakte framover i 2 giret for min bil er ganske kjapt ferdig med 1. giret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det strekke jeg tenkte på er ikke spesielt langt, og har en slak sving i starten/slutten om du vil dra den litt ut(400-600meter kanskje?) ....men bilen når "glatt" 180km/t på strekket...så bør gå fint å dra den opp til 130 uten at det det skal bli problemer. Strekket brukes forøvrig til dragrace arrangementer i stavanger/forus.
Dårlig idè. Husk at veien er sperret ved Street Legal arrangement. Da er det bedre å kjøre inn til begynnelsen av motorveien, og vente til det ikke er trafikk, slik at dere kan starte side om side der. Og kjør nå for Guds skyld ikke over evne. BRUK VETT!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...