Gå til innhold

Politi


///M
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

eks: hvis politiet krever blodprøve, ransaking av deg eller din bil, har de full rett til dette hvis de kan vise til en eller annen mistanke de har om lov brudd. eks lukter alkohol, mistenkelig ting i bilen, eller rar oppførsel.

Har de ikke dette, kan du nekte politiet ganske mye. Men de har rett til å holde deg tilbake for eventuelt å prøve å få godkjent en ransaking, men da bør det jo foreligge noe mistenkelig.

Det var dette jeg trodde ja..

Men så må jeg virkelig spørre: Er det så ille å la politiet få rote litt i sakene dine??

Nei, for all del, men du skal ikke la deg overkjøre heller..man kan vel kreve vanlig folkeskikk av dem også..? De kan godt få kikke gjennom bilen min anytime, men jeg vil vite hvorfor, og gjerne med en hyggelig tone.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, kansje de tar den tilbake igjen hvis du klager nokk :wink:

Etter det du sier der, høres det ut som det ligger mer bak.. Kansje noen i bilen er kjenninger av politiet ? ikke til og sjule at Mæsher blir brukt som status symbol i mange kriminelle miljøer. Derfor trekker det mer oppmerksomhet en 1 vanlig skoda .

Det at dere hadde med dere sekker , bidro nok litt til hvor mye arbeid de la ned.

Må innrømme at en av de som satt på med meg har hvert kjenning for politet i en veldig lang tid, og de 2andre hadde jo nettopp sluttet på jobb, kjører drosje og hadde drosjeklær på seg, og hadde med seg i dette tilfellet sekker og sånt der de hadde tingene sine i.

Kanskje du ser veldig farlig ut ///M?

HeHe nei jeg er ålreit kar ser mer snill enn farlig ut.

Men så må jeg virkelig spørre: Er det så ille å la politiet få rote litt i sakene dine??

Jeg syns egentlig at det er helt idiotisk å begynne å klage på at politiet roter og graver litt, bare de oppfører seg på en hyggelig måte og innenfor visse normer, for de skal selvfølgelig ikke få lov til alt.

Lar vi dem gjøre dette får faktisk alle lovlydige borgere en mye bedere beskyttelse, da det blir enklere å luke ut de kriminelle.

Dette kunne jeg nok skrevet masse masse mer om, men det gidder jeg ikke....... :)

Nei jeg er ikke så mot det at politiet skal gjøre jobben sin.

Men jeg har blitt stoppet veldiggggggg mye.

I begynnelsen var det vanlige, førerkort vognkort, nå full pakke som om jeg har rana en bank og er en mistenkelig person.

begynner å bli iriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det ifra at politifolk flest er greie? De jeg har møtt på ser på de dem snakker med som mulige kriminelle, og ikke noe annet.

Jeg ble stoppa en gang av en politibil en dag jeg var ute å skulle på fest. Jeg hadde drikkevarene i en pose å så riktig så ordentlig ut :lol:

Når jeg kom opp på en parkeringsplass møtte jeg et par kjente som kjørte rundt på moped ( de var trimma ). Det var da en politibil kom kjørende forbi, mopedene la kjørte raskt vekk fra stedet og jeg gikk videre på min ferd. Da politi ikke fikk tak i de på mopedene fant de ut at de skulle ta meg..

Jeg hadde da ikke gjort noe galt, men så gikk det. Først var det inn i bilen, å et grundig avhør om hvor de på mopdene kom fra og hvem de var, jeg sa jeg ikke viste så mye om de, kunne bare fornavnet. Greit det sier han ene betjenten, men sier kjapt: Hvis du snakker mer "bullshit" nå så er det verst for deg! Jeg hadde jo bare fortalt sannheten..da tok han tak i visakortet mitt, å sa dette var forfalsket(noe det ikke var, er da myndig jeg...) og at de måtte beslagelegge dette og opprette sak mot meg. YES! KULT! greit d, så sa jeg at jeg måtte gå for jeg måtte nå en buss, men det fikk jeg ikke lov til, jeg satt i bilen å så ut i luften til bussen kom, stoppet og gikk igjen, da sa de at jeg kunne gå. Takk for den liksom..

Å ikke nok med det, når jeg da gikk ut av bilen å venta på ny buss, stoppa politibilen midt i veien å vinka meg bort. Jeg gikk bort for å spør hva de ville, å da skulle de ha ølene mine, jeg spurte hvorfor, men de svarte ikke, å så sa han ene at hvis jeg var mer frekk nå så kunne jeg bare bli med til stasjonen...

YES! ødelagt kveld takket være de flotte uniformerte idiotene...

:fist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! ødelagt kveld takket være de flotte uniformerte idiotene...

Hvis det du skriver der stemmer 100% så har du nok møtt noen av politiets drittsekker, men det er jo alltid 2 sider av en sak.

Hvis sånt skjer, så er ting som som regel får de til å jekke seg ned.

- spør om tjeneste nr, navn osv på dem, og bare forklar dem på en ordentilg og høflig måte at du vil ta en liten tur til kammerset deres får å legge inn en klage / annmeldelse av dem. Er du villig så kan du få laget et helvete hvis du er villig til å ta kontakt med en advokat.

De har null rett til å ta fra deg alkoholen din hvis den er uåpnet og blir fraktet på diskre måte.

Er ikke sikkert at det skjer noe etter din klage, men hvis disse karene oppfører seg likt i mange tilfeller, og far mange klager på seg kan de få problemer.

Men så til noe helt annet.

Det er jo også noen personer som alltid tiltrekker seg bråk og andre problemer. Hva dette kommer av kan jo være mye rart, men har vel somregel noe med personligheten å gjøre.

Jeg syns politiet gjør en bra jobb utifra hva de har resurser til. Og jeg syns de skulle få strørre frihet i sin tjeneste, selv om dette kan by på andre problemstillinger...........

Lenge leve politiet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært borti noe av det samme.

vi var en gjeng som skulle ta oss en tur i en millitærleir på fest en lørdagskveld. (liten åpen) leir. for vi kjente noen som tjenestegjorde der og var bedt dit den kvelden.

å det er en ganske lang grusvei inn til leiren! vi kom i 2 biler,

så ser vi noen billys som er tent litt borti veien, var på svarte natte.

så bilen foran meg stoppet opp så jeg kjørte opp på siden å sveva ned vindue, så diskuterte vi litt om det kunne være mp eller nå som hadde hørt vi sku komme el nå. at vi ikke hadde lovt til å kjøre inn dær.

men vi kjørte nå bortover, så fikk vi nå se hva det var.

dær sto en gammel saab med lysene på...... plutselig.... ble liv da gitt!! kom to menn løpende mot oss og så kom det en bil kjørende opp bak oss å sperret veien.

dem røsket oss ut av bilene og slengte oss i bakken, var noen som var redd da ja :shock: tømte lommene våres og begynte å ransake bilene med hunder å greier!! halllo liksom hva skjer???

Da gikk det opp for meg hvem det var. NARKONOR.

mens dem holdt på med bilene kjørte dem oss etter tur inn i leiren dær vi ble avhørt og sport om hva vi gjorde dær å slikt.

men men... vi skulle bare på besøk en tur!!

men vi fikk dra etter 3/4 timer da dem var færdig. like sjokkert.....

hørte etterpå av en i leiren at narkonor hadde noen misstanke om at det skulle komme inn nå narkotika eller nå. så det var det dem ventet på!

snakk om å komme på feil tid da..... dem fikk vel tatt di rette senere på kvelden.

i ettertid skjønte jeg hvorfor dem handlet som dem gjorde, siden dem trodde det var oss som kom med narko.

uansett så sendte vi brev til Narkonor etterpå og etterlyste en beklagelse fra dem, for det vi ble utsatt for.... nå er det 7/8 år siden. ikke hørt en døyt.

det jeg egentlig vil frem til er at når noen har så mye makt at dem kan fåreta seg slike ting. så må dem nå vel kunne beklage feiltakelsene sine også!! kan ikke si jeg fikk noe mer respekt for dem etter dette :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det ifra at politifolk flest er greie? De jeg har møtt på ser på de dem snakker med som mulige kriminelle, og ikke noe annet.

Jeg ble stoppa en gang av en politibil en dag jeg var ute å skulle på fest. Jeg hadde drikkevarene i en pose å så riktig så ordentlig ut :lol:

Når jeg kom opp på en parkeringsplass møtte jeg et par kjente som kjørte rundt på moped ( de var trimma ). Det var da en politibil kom kjørende forbi, mopedene la kjørte raskt vekk fra stedet og jeg gikk videre på min ferd. Da politi ikke fikk tak i de på mopedene fant de ut at de skulle ta meg..

Jeg hadde da ikke gjort noe galt, men så gikk det. Først var det inn i bilen, å et grundig avhør om hvor de på mopdene kom fra og hvem de var, jeg sa jeg ikke viste så mye om de, kunne bare fornavnet. Greit det sier han ene betjenten, men sier kjapt: Hvis du snakker mer "bullshit" nå så er det verst for deg! Jeg hadde jo bare fortalt sannheten..da tok han tak i visakortet mitt, å sa dette var forfalsket(noe det ikke var, er da myndig jeg...) og at de måtte beslagelegge dette og opprette sak mot meg. YES! KULT! greit d, så sa jeg at jeg måtte gå for jeg måtte nå en buss, men det fikk jeg ikke lov til, jeg satt i bilen å så ut i luften til bussen kom, stoppet og gikk igjen, da sa de at jeg kunne gå. Takk for den liksom..

Å ikke nok med det, når jeg da gikk ut av bilen å venta på ny buss, stoppa politibilen midt i veien å vinka meg bort. Jeg gikk bort for å spør hva de ville, å da skulle de ha ølene mine, jeg spurte hvorfor, men de svarte ikke, å så sa han ene at hvis jeg var mer frekk nå så kunne jeg bare bli med til stasjonen...

YES! ødelagt kveld takket være de flotte uniformerte idiotene...

:fist:

Håper du sendte inn en klage til politikammeret?? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så til noe helt annet.

Det er jo også noen personer som alltid tiltrekker seg bråk og andre problemer. Hva dette kommer av kan jo være mye rart, men har vel somregel noe med personligheten å gjøre.

Jeg syns politiet gjør en bra jobb utifra hva de har resurser til. Og jeg syns de skulle få strørre frihet i sin tjeneste, selv om dette kan by på andre problemstillinger...........

Lenge leve politiet. :D

Vel, har du sett den der teite serien som gikk på tv norge? "politiet"? der ser man hvordan mange av de som jobber i politiet tenker..

De stoler på ingen, de skal alltid prøve å ta noen. Så en episode der en mann på nyttårsaften gikk litt beruset på gaten, en politimann gikk mot ham å brølte: HEI DU! KOM HER!

Mannen gjor som de fleste andre når noen kommer mot deg og brøler, han trakk seg litt unna. Mannen hadde ad/hd og opplyste politiet om dette. Politimannen tok tak i ham, venta på at en ekstra politibil kom til stedet, slengte mannen i bakken med stor kraft, å så kom 3 tjenestemenn til å lå på mannen å holdt ham nede. Mannen var så å si uskadeliggjort av en mann, men 3 til "måtte" komme, på siden av klyngen ser vi en 5. mann står å bare hopper i taket av spenning og har lyst til å bli med i haugen. Altså 5 tjenestemenn på en mann. Mannen begynte å blø kraftig å måtte bli fraktet til sykehus. Grov maktbruk? Nei da, han politimannen som la mannen i bakken sa han begynte å blø før han rev ham i bakken, og at politimannen følte seg truet...MED 5 ANDRE POLITIMENN RUNDT? NEPPE!

Og større frihet til politiet? Politiet tar den friheten de vil, spesielt med berusa personer, for de vet at de sansynligvis ikke forfølger saken.

Å så kommer vi til kompetansenivået på politiet..

De gir forenklet forelegg på alt, og håper du betaler, betaler du ikke, så henlegger de saken pga. bevismangel.

Vet om en som slo ned en fyr, tok mobilen fra ham og sparka ham videre. Personen ble gjenkjent av vitner som var inne til avhør, men han fikk saken henlagt. Dette er en person som har gjort lignende ting tidligere og er blitt anmeldt for flere voldshandlinger, men aldri dømt.

Dette er problemet med det norske rettsystemet. Vi som ikke gjør noe galt, får svi, mens de store forbryterene som virkelig er en trussel for samfunnet, får gå. Politiet bør konsentrere seg om de som virkelig er en trussel, ikke vanlige folk som ikke følger reglemanget helt til punkt å prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kommer vi til kompetansenivået på politiet..

De gir forenklet forelegg på alt, og håper du betaler, betaler du ikke, så henlegger de saken pga. bevismangel.

Vet om en som slo ned en fyr, tok mobilen fra ham og sparka ham videre. Personen ble gjenkjent av vitner som var inne til avhør, men han fikk saken henlagt. Dette er en person som har gjort lignende ting tidligere og er blitt anmeldt for flere voldshandlinger, men aldri dømt.

Dette er problemet med det norske rettsystemet. Vi som ikke gjør noe galt, får svi, mens de store forbryterene som virkelig er en trussel for samfunnet, får gå. Politiet bør konsentrere seg om de som virkelig er en trussel, ikke vanlige folk som ikke følger reglemanget helt til punkt å prikke.

Kan være enig i at alt er langt i fra perfekt med politiet. Men problemet er ikke nok ikke kompetansen til politiet, men heller at vi har en hel gjeng med udugelige politikere.

Politiet har stadig fått kutt i budsjettene, og har derfor måttet nedbemanne, og mange lokale lensmanskontorer blir lagt ned.

Vanskelig å etterforske saker når det ikke finnes nok av folk å sette på sakene. Resultatet blir en mengde henlagte siden det finnes en regel om hvor lang tid det kan gå før saken din kommer opp for retten.

Men jeg er helt enig med det du sier om at vanlige folk mange ganger blir nesten hardere straffet en tunge kriminelle. Men det er ikke politiet som bestemmer straffen, politiet etterforsker og retten dømmer.

Ironisk nok er det den vanlige mannen i gata som er men å dømmer de kriminelle. Det er 3 dommere i normale saker, og 2 av de er helt vanlige mennesker fra gata, de blir kalt med-dommere.

Hadde politiet fått mer penger, og politikerene fått hode ut av ræva så kanskje det kunne blitt noen forandringer i rettsvesenet.

Begynner å bli lei av å høre: Pga dårlig oppvekst/barndom ble dommen 50 timer samfunnstjenest for kidnapping og grov vold mot offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...