528i Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 hei. plages med å ordne avatar bilde. bildet tar bare 8kb men er litt for stort. når jeg legger det inn i photoshop cs 8. for å forminske det, så tar det mye mere plass etterpå ca 27kb etterpå. hvoran få det til å ta mindre plass? har prøvd å stille ned kvaliteten, uten nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Lagrer du det i et annet format eller noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2005 jeg lagrer det som jepg og jpg... det er jpg fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Ta "save for web" eller noe slikt når du lagrer det, og så kan du velge max 8 eller noe på kvalitet. Det er ikke nødvendig å ta 10... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2005 takk gunnar. ser ut som det funka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 sånne knøttsmå bilder kan du lage forferdelig liten i ps. konverter til 256 farger forced web konverter til rgb igjenn så til 256 forced none lagre som gif sånn som man lagret bilder før i gammle dager når man laget hjemmesider lenge før dederre oppfant breibånnet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Ja, nå ble det 1.97kB, så det skulle holde det. sånn som man lagret bilder før i gammle dager når man laget hjemmesider lenge før dederre oppfant breibånnet:-) Hehe. Det er ikke mye jeg tenker på størrelsen på greier til webbruk lenger. Lagrer det i litt redusert jpeg, så lar jeg det være med det. Men så sitter jeg på 10Mbit, skal litt til før jeg merker noe fra eller til. Vet ikke helt om disse sidene er noe særlig på 56kbit modem eller lignende, men det går vel alltids. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Ja, nå ble det 1.97kB, så det skulle holde det. ja! 10mbit, jeg har dennnederre echo fra nextgentel, men laster ned så masse greier at det går ekstreemt treight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå