Gå til innhold

Det finnes håp for 318 eierene og. 500 hk E30 318is turbo


 Share

Anbefalte innlegg

Copy og paste fra en svensk side:

I Januari provkörde jag min 318iS 16v för första gången efter 1år som stillastående. Nu har jag rivit motorn för att se över den och för att plocka i lite värre grejer än det jag hade. Hoppas på minst 500hk.

Topp portad av mig med orginalventiler.

Nya ventilfjädrar med 50kg inspänningstryck, aluminium retainers.

Vassa kammar (ca 300grader med 11,8 lyft) ombyggda lyftare från hyrauliska till mekaniska.

Bottendelen är borrad 0,5mm (strax över 1800cc) och spår för 2mm breda kopparringar är frästa. Orginalpackning utstansad för ringarna.

Arrow precision 140mm vevstakar 21mm kolvbult

Wiseco smidda kolvar, 8,2:1 grundkompression

Orginal smidd vevaxel balancerad

Lättat orginalsvänghjul med sachs sport tryckplatta med ncerametallisk lamell.

Pulssplitt grenrör PPF

50mm rosenkrantz w-gate.

Precision PT67 turbo. (Garrett GT37 tidigare).

PPF 50mm dump.

LGspeed.se insug

Aeromotive 11104 "eliminator" bränslepump

Aeromotive bränslefilter

AN-8 bränsleslang till fuelrail och AN-6 retur.

Aeromotive BTR

MSD 1000cc spridare

Nira i3 styrsystem från LGspeed.se

Ombyggda hjulvinklar bak, m535 diffbroms

bimmern2.jpg

bimmern3..jpg

bimmern.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D flott da er det håp for oss med små pinglemotorer også..

var det 500hk i den eller håpte han på d?? virker litt usannsynlig..

Han regner med over 500 hk. Det er jo PPF som har stått for mye av motoren, så da blir det nok noe i den duren. Det kommer nok en "skrytevideo" av denne kjerra etter den har vært på dynoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo sykt....!! :D

begynner å nærme seg dahlbäck... eller??

hehe!! :D

Mange som tviler på at dahlbäck har så mange hk som han påstår pga dårlige 402 meters tider. Selv sier dahlbäck at bilen er bygget for banekjøring, og ikke dragracing. Tror nok at denne 318 drar fra dahlbäck i en 402 meters duell. De fleste svenskene som bygger monster BMWer bygger jo dem for dragrace konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS-Racing tok jo ut 600+ av 1,8 litern i den rosa Audi A4 Avanten.. :shock: De slet vel ut en DEL deler da, men det fungerte til slutt.. :D

Holdt den noen gang to hele harde runder på Rudskogen så lenge den hadde 1.8-literen? ;)

Den er jo historie nå. Er vel 2.4-liter eller hva det er nå, samme som satt i UrQuattroene eller noe slikt. Kan ikke Audi spes godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

te em skrev:

Mange som tviler på at dahlbäck har så mange hk som han påstår pga dårlige 402 meters tider. Selv sier dahlbäck at bilen er bygget for banekjøring, og ikke dragracing. Tror nok at denne 318 drar fra dahlbäck i en 402 meters duell. De fleste svenskene som bygger monster BMWer bygger jo dem for dragrace konkurranser.

Ja har sett det på en del filmer... mn hvor bra er egentli bmw'ene...?

e30'ene jeg har sett spretter jo bortover å spinner sykt når de girer opp i tredje... klarer folk egentli holde dem nede...? og er det noe lett å få til med 4-hjulstrekk..

mn de jeg har sett kjører fra det meste. men det ville jo vært bedre å fått alt den kraften jeg ser de har ned på asfalten, ikke bare ut i røk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada.... sikkert.. klare du holde 4-trekk golfen me en bakhjulsdreven bimer så e du sinnsykt god..;-)

På Gatebil i september var det en haug med firehjulstrekkere ute samtidig, deriblant Audisentrum og Dahlbäck, pluss VS med M5en, en '71 (eller noe) Corvette og muligens noen til. Det var til og med dassvått og høljeregna - og hvem var suverent raskest på banen?

Jo, den bakhjulsdrevne Corvetten! Den dro fra både i svingene og knuste alle på langsiden. Ingen hadde nubbesjanse... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest og hørt var det vel 485 effektive Hk i den Audi A4´en til Tommy Schønberg.. (bremset i benk 1,8turbo) Men han har vel byttet motor nå..Tror motoren er en 2050ccm fra audi motorsport ,som han har bygget om litt.... !Den får bl.a orginal turbo fra imsa gto bilen til audi har jeg hørt....

Det jeg har hørt om golfen til dahlback er at motoren er for sterk i forhold til clutch eller lignende.... Så den bare slurer når han kjører i gang raske starter.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada.... sikkert.. klare du holde 4-trekk golfen me en bakhjulsdreven bimer så e du sinnsykt god..;-)

På Gatebil i september var det en haug med firehjulstrekkere ute samtidig, deriblant Audisentrum og Dahlbäck, pluss VS med M5en, en '71 (eller noe) Corvette og muligens noen til. Det var til og med dassvått og høljeregna - og hvem var suverent raskest på banen?

Jo, den bakhjulsdrevne Corvetten! Den dro fra både i svingene og knuste alle på langsiden. Ingen hadde nubbesjanse... :shock:

da må d være nå ganske så feil me dem som kjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt den noen gang to hele harde runder på Rudskogen så lenge den hadde 1.8-literen? ;)

Den er jo historie nå. Er vel 2.4-liter eller hva det er nå, samme som satt i UrQuattroene eller noe slikt. Kan ikke Audi spes godt..

De mekka kanskje mer enn de kjørte ja..hehe..men mener å huske at den virka bra i 2003..ladda 2 bar tror jeg.. Men det var noen av de siste turene med den motoren, skiftet til en 2,0 like etterpå. Hva som står i den nå vet jeg ikke, men det er sikkert noe helt værst.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

te em skrev:

Mange som tviler på at dahlbäck har så mange hk som han påstår pga dårlige 402 meters tider. Selv sier dahlbäck at bilen er bygget for banekjøring, og ikke dragracing. Tror nok at denne 318 drar fra dahlbäck i en 402 meters duell. De fleste svenskene som bygger monster BMWer bygger jo dem for dragrace konkurranser.

Ja har sett det på en del filmer... mn hvor bra er egentli bmw'ene...?

e30'ene jeg har sett spretter jo bortover å spinner sykt når de girer opp i tredje... klarer folk egentli holde dem nede...? og er det noe lett å få til med 4-hjulstrekk..

mn de jeg har sett kjører fra det meste. men det ville jo vært bedre å fått alt den kraften jeg ser de har ned på asfalten, ikke bare ut i røk... :D

Det med spinningen er sikkert mye pga show og he he. Det virker nå som om E30 funker bra som streetlegal dragracer. Noen av de raskeste gatebilene i Sverige er jo E30 turboer (BMW turboer generelt)

Er en svenske (ticco.com) som hadde en 300+ hk E30 318is turbo (før han bygde den om med M20B25 motor). Mener og huske at han kjørte 12,1x sekund med den på 402 meter. Dahlbäck sin beste 402 meters tid er vel 11,8x eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...