Gå til innhold

Tillbakestilling av km-teller

lillesnille
 Share

Anbefalte innlegg

:) noen som vet hvordan man tilbakestiller digitale km-tellere på E36, evt stopper di opp uten at speedoen kobles ut? En som fortalte at d ligger en chip med all infoen i instrumentet bakpå instrument panelet og denne evt måtte skiftes, stemmer d? ...... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel opp til hver enkelt det vel?

vil ikke annbefale/råde noen til det.

men det er vel bare et vanlig teknisk spørsmål!

og med litt godtroende i behold kan vi jo si at det er en crossbil :D eller?

nei best å la være kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så dyrt å utvide forsikringa. var en bil jeg betalte 6000 for 8000km i kjørelengde og da kosta det bare 1500 å få satt den opp til 16 000.

Det finnes noen få personer som har lov til å justere kilometertelleren, feks hvis speedometeret har vært ødelagt. På sørlandet så tror jeg det bare var en som hadde lov til å gjøre det.

Gi oss skiltnummeret ditt hvis du stiller tilbake km telleren så slipper vi å handle bilen din når du skal selge den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) noen som vet hvordan man tilbakestiller digitale km-tellere på E36, evt stopper di opp uten at speedoen kobles ut? En som fortalte at d ligger en chip med all infoen i instrumentet bakpå instrument panelet og denne evt måtte skiftes, stemmer d? ...... :)

Hvorfor har du bil hvis du ikke har råd til å betale forsikring for de faktiske km du kjører?eller det bilen taper seg i verdi ved høyere km.

Du setter sikkert pris på om din neste bil har tilbakejustert km.stand.....

(kjøp deg tråsykkel)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så dyrt å utvide forsikringa. var en bil jeg betalte 6000 for 8000km i kjørelengde og da kosta det bare 1500 å få satt den opp til 16 000.

Det finnes noen få personer som har lov til å justere kilometertelleren, feks hvis speedometeret har vært ødelagt. På sørlandet så tror jeg det bare var en som hadde lov til å gjøre det.

Gi oss skiltnummeret ditt hvis du stiller tilbake km telleren så slipper vi å handle bilen din når du skal selge den

Ikke at eg forsvarer det å skru tilbake km'en eller gjør det slev, men på min 84 318i som eg hadde før, kostet det meg 1600 å øke fra 8t til 12t km. Så dyrt er det. Men fremdeles ikkje lurt/lov/ærlig å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; morsom historie eg kom på......

Meg og en kamerat var og kikket på en 90 mod GolfII. 112k stod det på km telleren og bilen såg veldig bra ut. Ingen synlig slitasje som kunne si at den var gått noe spesiellt mye over det... Helt til en grundigere undersøkelse av motorrommet; der fant vi en klistrelapp fra verkstedet som hadde byttet olje på den "Siste oljeskift: 196 600km"....... Han klarte ikkje helt å forklare den.. Snakk om å bæsje på leggen.. :oops::oops:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min har gått 177000 km, men for ikke så lenge siden gikk instrumentpanelet til helvete, (turbohavari etterfølgende av en god del aggresjon gjorde sitt med instrumentpanelet slik at jeg måtte ha nytt :twisted: ) og jeg satt i et fra hoggern, det viste 241000km... burde kunne skrudd det tilbake for å få det korrekt, :-k eller? er det umoralsk å skru tilbake da? eller hva ville dere gjort? det gamle instrumentpanelet er i biter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle, synes det er greit å skru tilbake i slike tilfeller. Jeg har f.eks helt nytt telleverk i bilen, men har fortsatt den gamle (og ødelagte) liggende med 186.000km på. Kunne godt tenkt meg å skru frem den jeg har til det bilen egentlig har gått, hvis ikke leverer jeg bare med det gamle til en eventuell kjøper.

Trådstarter her har derimot digital kmteller, så selv om instrumentpanelet hans går til h... så flytter han bare over chippen han allerede har, og får derfor riktig kmstand med seg videre. Med andre ord virker det som om han har planer om å justere tilbake kmstand uten å ha god begrunnelse for det. Jeg har *ikke* lyst til å kjøpe en bil med nedjustert kmstand, så det frister å slette/stenge tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... mitt instrument panel røyk :evil: Og jeg har også kjøpt nytt, men det hviser mer en det bilen har godt. Gamle hadde godt : 175 000 km , det nye har gått 2035000 km. Er det noen sted man kan gjøre dette ? evnt hva gjør en da om man kjøper flunka ny spedo ! Da står det jo 0 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, uansett hvilken dårlig begrunnelse han måtte ha, er det vel uansett å betrakte som svindel og det er det vel ikke så mange som hverken ønsker å bli utsatt for eller medvirke til.

Minner også om at forsikringsselskapene krever regress/avkortning dersom de finner ut at kilometerstanden er tilbakestilt.

Mener egentllig en hel del om dette, men det skal jeg la ligge siden det slett ikke passer på trykk :evil: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...