John H Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 De som justerer km. standen for så å den selge bilen etterpå, skulle hatt i ræva med øks!! Hadde dette skjedd meg hadde jeg klikket helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Samme her... mitt instrument panel røyk Og jeg har også kjøpt nytt, men det hviser mer en det bilen har godt. Gamle hadde godt : 175 000 km , det nye har gått 2035000 km. Er det noen sted man kan gjøre dette ? evnt hva gjør en da om man kjøper flunka ny spedo ! Da står det jo 0 ! Har du ikke digital teller? I så fall skal det som sagt bare være å flytte over chippen på baksiden av panelet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Har digitalt ja , men er ikke den chippen du hviser til pakka inn bak et dekksel ? og det dekksle krever en så liten torky at det er så og si umulig og få opp , Fatter uansett alle som reagere på dette, men jeg har ikke lyst og bli tatt for forsikrings svindel. Det er surt om jeg smeller , de sjekker telleren og ser at den likksom har godt 30 000 km mer en da jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden . Jeg ønsker ikke og ha lavere tall en det bilen reelt har gått. jeg ønsker bare at det er riktig ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Fatter uansett alle som reagere på dette, men jeg har ikke lyst og bli tatt for forsikrings svindel. Det er surt om jeg smeller , de sjekker telleren og ser at den likksom har godt 30 000 km mer en da jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden . Akkurat det er ikke noe problem. Du ringer bare forsikringsselskapet og sier at p.g.a problemer med instrumentene, så har du skiftet ut det som er ødelagt, med et brukt instrument som funker, men med annen km.stand. Da går det greit det.... Har gjort det selv jeg. Har digitalt ja , men er ikke den chippen du hviser til pakka inn bak et dekksel ? og det dekksle krever en så liten torky at det er så og si umulig og få opp Løsningen på dette er å få et verksted til å gjøre det. Ta med begge instrumentene til et verksted så gjør de det nok for deg. De kan også dokumentere at det er skiftet speedometer i bilen din , for forsikringsselskapet, hvis de skulle forlange det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Det her kommer rett fra hjerterota Kilometerjuks, er direkte svindel ovenfor: - forsikringsselskap - den neste eiger, eigeren der igjen og der igjen!! Det er få ting som provoserer mer enn folk som vil stille km.standen tilbake. Har en ikke penger til å øke kjørelengden på forsikringa, og må stille tilbake km.stand.... så bør en heller sette kjerra i garasjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Juks med km-standen er FY FY ja! Ingen som ønsker å bli lurt på denne måten. Den eneste situasjonen jeg støtter stilling av km-stand er hvis man lager seg en splitter ny motor / setter i en "ny" motor, og man lager prosjekt av bilen, som bur og helakkering oppgradering av understell. Slik at ikke noen "orginal" deler er igjen. For da er (etter min mening) km standen ikke intressant, så lenge det er gjort så store modifikasjoner på kjøretøyet, og andre ting burde vurderes, som standen generelt. Fattern hadde en gang en gammal Mercedes som vi demonterte og tok rusta på, og der fant vi spor i intrumenthuset at det hadde vært noen der før!. Så ikke noe morsomt å bli lurt. Så lenge man sier ifra da man endre km standen så er det helt greit, men man kan jo aldri vite hvem om personen lyver eller ikke. Det går vel mest på sin egen samvittighet mvh oddis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Jeg har selv kjøpt bil der jeg oppdaget at kilometer telleren var skrudd tilbake. Fyren som hadde skrudd tilbake var jo ikke særlig lur for jeg kunne jo bare lese av "korrekt" kilometerstanden hos en kompis på Reitan (BMW-forhandler) i lysmodulen. Fyren ble blek da jeg truet med anmeldelse for dokumentforfalskning, og vi ble raskt enigom et passende beløp i kompensasjon for overkjørte km og "tort og svie" Kom faktisk meget godt ut av hele episoden. Skru tilbake du, og bli tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Har digitalt ja , men er ikke den chippen du hviser til pakka inn bak et dekksel ? og det dekksle krever en så liten torky at det er så og si umulig og få opp , En så liten torx får du kjøpt nesten hvor som helst... http://www.biltema.no/index.asp T-5 burde være liten nok....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mars 10, 2005 Share Skrevet Mars 10, 2005 Har hvert på tkbil nå, de tok jobben for meg , satt over den gamle som virket, den ble stilt 1000 km fram (siden det er det bilen har gått , og det er dokumentasjon på jobben trengte heller ikke sende noe vidre til gjensidige ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Hadde jeg kjøpt en bruktbil jeg så kmstanden va justert på, hadde det vært værst for han / hun som solgte meg bilen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Så du mener det jeg gjorde var feil ? eller svarer du ikke på det tården har utviklett seg til ? Vil i såfall ha en god forklaring på hva jeg har gjort feil !!!! Ryker instrument panele på bilen din, så kjøper du deg altså et brukt panel som har gått mer en det din bil har gjort du da ? Du for ikke noen til og flytte over chipen som lagere km telleren ? Og kjører rundt med en bil som hviser 40 000 km for mye ? De som bevist fusker med dette når de skal selge bilen burde hvere slått i huet med en sløv øks. men er uhelle først ute, så gjøres det helt rett i og bytte over MEN DET MÅ HVISE RETT!! altså verksted, eller bytt chipp selv med engang! Syns uansett dette er ferdig diskkutert ! !! Ingen her liker juks ! Man hvet hvordan man skal gå fram hvis man først er i ulykken, : Ta det på verksted som dokkumenterer jobben. Takker for svar jeg fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Det er ikke bare svindel ovenfor forsikringselskapene men går indirekte utover alle ettersom personen ikke betaler det han egentlig skal i forsikringspremie slik at andre må betale det. Min forrige bil var trikset med km stand fant jeg ut. Men jeg kjøpte bilen "som den stod" og fikk den til 39 000 kr når tilsvarende biler gikk for 80 - 120 000 kr. Så jeg ble ikke så overrasket. Er heldigvis ikke så lett å justere km stand på E36. På min lagres faktisk km standen hele 3 steder. I nøkkelen også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 på BMW verkstedet kan de sjekke hvor langt bilen egentlig har gått,og om det er tuklet med km telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Det kommer helt ann på hvor profesjonelle de er som stiller tilbake km standen det. Hvis de bestiller ny nøkkel kan systemet også lures. Lurer på om det går ann å sjekke om man har orginal nøkkelen som bilen ble levert med på en eller annen måte??!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O'Reily Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Det er ikke alltid de dingsene man sjekker kilometerstanden på hos BMW stemmer helt. Mor og far hadde en '99 520iA hvor det var noen ABS-sensorer osv. som ikke var helt i toppform. Kilometertelleren stoppet på 80.000-og-noe. Kjørte vel noen kilometer med den før bilen fikk time på verksted. Dingsen hos BMW oppdaget ikke noen feil. Den endte med at hele ABS-styreenheten (?) måtte skiftes. Til dere som er bekymret for å kjøpe bil med feil kilometerstand: denne bilen er stjålet og ute av landet for lengst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå