Gå til innhold

Godkjenning av e30 med turbo + en del andre spm


need4quattro
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke her på forumet, men har ikke funnet svar..

Spm er som føler.

Skal godkjenne en bmw e30 med turbo. Motor er en 323 (85mod) som har fått seg litt trimming. Det står en forsterket m3 girkasse på den og alpina baksperre. Da bilen disse delene står på nå ikke er noe pen (rust) skal dette flyttes over til en ny e30. det er en 300hk++ med gamp i den, på 1.1 bar.

Det er ikke plass til servo eller ABS, så da må vil finne en e30 uten dette,eller?? Hvilke er levert uten?

Hvordan er det med godkjenning da? Skal klare å justere den ned til ca 220hk. Da skal den vel klare å bli godkjent i 325? Må man ha noen papirer på motordeler som turbo etc., eller hvor girkasse eller diff er hentet fra?

Takker for alle svar!

hilsen BMW turbo frelste gutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg innenfor grensen på 15% effektøning så har du ikke noe problem med orginale bremser.... trenger ikke dokumentere noe som helst da... kun at effektøkningen er under 15% av orginal effekt..... det er det enkleste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man slike godkjenningspapirer da?? Hva er det egentlig?

du bør ha d for og få d godkjent med turbo siden bmw ikke leverer den bilen du har orginalt med turbo motor

Du sier 15%, mener at et 325 understell er godkjenn for 220hk jeg. :?

Du kan gi en 325 195,5hk uten godkjenningspappirer på orginale bremser. derfor er d noen som setter ind 325 24v motor. du kan øke motoreffekten med 15% uten pappirer men bilen må vises på biltilsynet og d skal skrives inn i vognkort og forsikringselskapet skal ha beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, viss du bygger om en 318 e36 til m3 så må du ned til tyskland å få det godkjent, right?

uansett hvordan er det da med forsikring selskapet når du skal forsikre denne bilen, skal du bare oppgi at det er en 318, eller må du si at den er godkjent for 220 kw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, viss du bygger om en 318 e36 til m3 så må du ned til tyskland å få det godkjent, right?

nei.. du må få bmw til og skrive pappirer om va du må bytte og bytte d som er annvist og så vise bilen hos bmw der de skriver en bekreftelse på att din bmw 318 er identisk med en m3 og så vise pappirene og bilen på biltilsynet. lønner seg og ta en prat med ditt lokale biltilsyn først da så du blir litt kompis.

uansett hvordan er det da med forsikring selskapet når du skal forsikre denne bilen, skal du bare oppgi at det er en 318, eller må du si at den er godkjent for 220 kw?

dette spurte jeg forsikringselskapet om i går og de gikk ut fra d som sto i vognkortet orginalt og bilen må derfor spesial (verdi) forsikres og d koster penger d skal du vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg, at du bare får igjen for en 318i, men funker det fortsatt etter du har fått den godkjent hos biltilsynet.. Det var det jeg lurte på.

Uansett om jeg ikke får igjen for mer enn en 318 viss jeg knuser den så har det ikke så mye å si siden det er en cab.. da knuser jeg vel meg selv også tenker jeg...

så jeg tror jeg skal prøve å stå over det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joa.

Men det blir ikke no pes med purken og forsikringselskapet da viss jeg tilfeldigvis overlever og at de finner ut at det var en m3?

og dessuten, viss jeg finner ut at jeg vil forikre den som m3, tror du at det blir enda dyrere enn en orginal m3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det vel slik at det er dyrere å ansvarsforsikre en M3 enn en 316, så dermed vil vel også andre du evt kjører på få mindre igjen, og DU må betale mer fra din lomme om du har bygd bilen om uten å gjøre noe med forsikringen.

Om du for eksempel klarer å kondemnere en E60 M5 og har betalt 50% for lite på forsikringen og dermed har 50% mindre å kjøre ny M5 til naboen for... Da er det leit å hoste opp 500 000 til ny bil til naboen..

Det samme kan du være ute for om du har betalt forsikring som en 50 åring, når forsikringsselskapet kan bevise at en 18åring har kjørt bilen som hovedbruker.

Slik har iallefall jeg oppfattet det, og jeg synes det er den eneste riktige måten dette kan fungere på.

Du skal tross alt ha en forsikring som gjennspeiler risikoen for uhell. Og den er større på en M3 enn en 318, og større for en 18 åring enn en 50 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist bilen er forsikret i navne til en 50åring da som du sier og en på 18 år kjører bilen får du en ekstra egenandel på mellom 5 og 15000 for dette prøvde jeg tidligere i vinter med jobb bilen til fatter :) den var forsikret på folk over 25 og han er 50 og jeg kjørte som er under 25 år og da ble d tilleg. bilen ble forøvrig kondem så alle jublet for og bli kvitt røsthulken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...