Gå til innhold

328i E36: Bytte innsug!


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette som har erfaring med det?

Blir mye av deilige dreimomentet på bunn borte eller er det ikke merkbart?

Noen som har egne effekt-/dreimoment-målinger å vise til?

Mye arbeid å få montert?

Noen som har ett til salgs kanskje? :D

Har lest ca 100 tråder om dette på forumet til Autopower.se uten å bli helt klok på det.

Noen steder står det at man mister masse dreimoment og andre ingen ting. Noen mener til og med at det ikke er noe effekt å hente på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gjort dette som har erfaring med det?

Blir mye av deilige dreimomentet på bunn borte eller er det ikke merkbart?

Noen som har egne effekt-/dreimoment-målinger å vise til?

Mye arbeid å få montert?

Noen som har ett til salgs kanskje? :D

Har lest ca 100 tråder om dette på forumet til Autopower.se uten å bli helt klok på det.

Noen steder står det at man mister masse dreimoment og andre ingen ting. Noen mener til og med at det ikke er noe effekt å hente på det.

Er absolutt å annbefale :D ,har ikke målt min bil.Men bilen er ikke til kjenne igjen etterpå.Tar ca 4 timer og montere det.Ta en titt på nettsiden:

http://www.e36coupe.com der står det godt beskrevet+tilbakemld. fra folk som har gjort det på sine biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å se målinger både før og etter montering jeg. Av uavhengige personer selvfølgelig. Stoler ikke helt på de som selger slikt selv liksom. En 328i motor har muligens mye mer enn 193 hester orginalt så kun etterpå måling hjelper jo ikke så mye!

Noen som vet hvor man kan få rimelige dynotester i Oslo området? Skal ha tester før og etter hver eneste lille modifiasjon jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken! Tok ikke lang tid før jeg fant en som fikk 240 hester i 328'en med små modifikasjoner.

Dynosheets03_001.jpg

Dette er det han har gjort:

At the time of this visit my modifications were:

Big Bore Throttle Body and Manifold.

Green Cone filter with dedicated feed from one kidney grille

SuperSprint exhaust - complete system including de-cat.

And not modifications as such but maybe worth considering:

It always gets fed Superplus unleaded and Octane Booster every third or fourth tankful.

http://www.e36coupe.co.uk/forum/viewtopic.php?t=5204

Men så er dette hentet på forumet til en som selger slike manifoiler/gasspjeld! Spørs om det er til å stole på da! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt nærmer på de målingene der og har stor tvil til dem!

Hvis man ser nærmere kan man se at det er 160 hester på bakhjulet! Ikke så mye å skryte av liksom. Lønner seg å sjekke ting ordentlig!

Fra 160 hester på bakhjulet til 240 i motor er litt vel mye drivverkstap vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg skal i alle fall kjøre min i benk og se hva jeg har fått ut i løpet av sommeren.Som du sier veit ikke hva jeg hadde før og det er gjort en del andre ting i tillegg,men en ting er sikkert at bilen går vesentlig bedre nå enn den gjorde før.Har sammenlignet med M3 3,2 holder følge med den til 140km/t :D ,så er det slutt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...