Gå til innhold

HJELP! Hvordan lage store flammer ut av eksosrøret?


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg lurte på var: Jeg har sett menge plasser hvor de selger ett lite sett med: Coil, pluggledning, plugghette, tennplugg, en bryter og en elektrisk liten box man monterer i eksosannlegget der eksosen kommer ut... Har sett bilder av dette også og flammen kan bli opptil en meter lang!! Det er ikkje en flamme med trykk i som peker rett ut av potta, men en vanlig flamme som ligner på det " ekte flammeblåsere" får til!!

Lurer på om noen vet hvordan jeg kan lage ett slikt system uten at det skal koste så sykt mye!!?

Skal lage det selv, trenger bare " oppskrifta" for å si det sånn! :D

Jeg ordner selv med elektriske, men lurte vel mest på hva som pleier å bli brukt for å lage flammene? er det bare uforbrente gasser i selve eksosen som anntennes eller er det gasser/bensin som er i egene beholdere som sprøytes ut i eksosannlegget??

HÅPER NOEN KAN HJELPE MEG MED DETTE!! SER SÅ SINNSYKT RÅTT UT!! :twisted::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fort gjort å blåse potta og anlegget til HELVETE da :P En jeg kjenner hadde gjort sånn at han fikk flammer... Etter 2 uker måtte han ta vekk HELE eksosanlegget, fordi alt var fucka. Han måtte tilogmed ta vekk eksosmanifolden. Etter ytterligere en uke var han avskiltet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikkje bruke kitet til vanlig, men kun til fremvisning!! bilen min skal totalrenoveres, hellakkeres, rustbehandles, trekkes opp med nytt interiør osv. så den blir i STRØKEN orginalstand, med kanskje skjørt under fangerne.. Ellers orginal! :wink:

Så flammekitet skal kun brukes til fremvisninger, og biltreff..

Har planer om å bruke ca. 2 år på bilen, og når jeg bynner prosjektet til sommern så lover jeg et jeg skal legge ut ett emne, med prosedyren min, og det færdige resultatet!! :wink:

Akkurat nå så er bilen rød metallic og 99% strøken, sett bort fra ett par bittesmå, rustflekker, som ikkje er grov, og som skal behandles :D

Planen er å lakkere den i en meget spesiell sjelden lys blåfarge, som man ser ett skimt av grønn i når sola skinner på den!! :D:wink:

Kan ikkje si så mye om prosjektet enda, men dere får se til sommern, nårjeg begynner å fixe den opp :!:8):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble den lille "originalpolitimannen" inni meg plutselig svært beroliget... :shock::lol:

Hehe.. Liker ikkje å style biler så sykt mye da!! de er finere orginal, spessielt bmw!! :)

Er stygt med svære spoilere på bagasjelokket! Kanskje en liten orginal spoiler, men ikkje svære univærsalspoilere, men kjøper så og si over alt!! :evil:

EN BMW MÅ FORBLI ORGINAL!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uansett MITT valg, så får se hva det blir til! :wink:

Var egentlig bare en liten ide jeg fikk for ett par dager siden dette med flammer! Men jeg har ikkje bestemt meg for noen ting egentlig, så tviler på at det blir flammer, men ville jo vært litt kjekt å vite, hvordan jeg lager flammer om jeg en gang skulle finne på noe sånt! :D

(Eller evt. monterer det på den minste bilen min (daihatsu charade 1986mod) Den har fartstriper og greier, bare en bil jeg bruker til privat, "rallykjøring" På privat eiendom! :wink::P

Er jo skøy det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkflammer kommer av at uforbrent bensin havner i eksosanlegget og blir antent. Dette skjer som regel på løpsbiler, der brukes det til å kjøle motoren innvendig når man slipper gassen. Det brukes også til å lage turbotrykk når man slipper gassen på en løpsbil -A-L-S Anti-lagsystem. Hvis du har en bil med standard ECU (motorhjernen), blir dette noe vanskelig å få til. De fleste biler har nemlig bensinkutt når du slipper gassen. På biler som er trimmet og ettermontert ny programmerbar ECU er dette mulig. Husk at på en bil med normalt eksosanlegg vil dette føre til at anlegget revner. Så man må vite hva man gjør.

(hentet fra autofil)

Det går an å lage et system med en dyse og en tennplugg i eksosrøret og med bryter inne i bilen. Dette er vel egentlig ikke å anbefale( politi og veivesen er ikke keen på en bil med 2-3 meter stikkflammer)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel si takk BalleKnalle! :D

Var jo kjekt å få vite hva jeg trengte, liksom..

Er klar over at politiet ikkje ville like åpen ild i nærheten av en bil og for ikkje å snakke om bensintanken!

Men i allefall..: Hvordan bygger jeg opp ett slikt system for å få det til å virke da??

Hva skal jeg bruke for å få trykk i dysa, så den brennbare væske skal sprute og lage en middels stor flamme :?::?:

Og hva skal jeg i så fall bruke som anntennelig væske??

Propan, Parafin, Bensin, Modellbilbensin..?!

Som sagt så skal denne flammen IKKJE Brukes offentlig, eller i gata, sammen med andre biler, skal KUN bruke dette systemet på oppvisninger, private områder osv. Og jeg skal heller ikkje bruke dette på steder der det er lettenntennelige ting, eller eksplosive gasser, bortsett fra bilen dette skal monteres på! :wink:

Skal brukes med VETT Med andre ord.. :)

Skal heller ikkje ha en spessielt STOOR flamme, men en på kanskje en halv meter eller noe slikt ca. så den skal være trygg å bruke og ikkje tære så mye på eksosannlegget mitt.. men jeg skal bytte til grommere potte uansett, så jeg får vel "prøvemontere" på den potta jeg allerede har! :D

Og om jeg kommer så langt at jeg monterer dette, så skal jeg gi beskjed om hvordan det gikk, og evt. legge ut ett par bilder av flammen.. d hadde vel vært noe! :twisted: \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...