Gå til innhold

Powerfilter og høyt bensinforbruk


Mirakulix
 Share

Anbefalte innlegg

Fylte i går 18liter bensin på bilen.. Da jeg kom hjem var bensin nåla nesten nådd det kritiske punktet. (når lampa blir rød). Da hadde jeg BARE kjørt 4mil!

dvs, at den da bruker CA. 4 liter på mila???

Tenkte med meg selv, "her er det noe galt, for jeg kjører da sørn ikke noe 6liters motor.. jeg kjører jo en liten 1.6 liter..." :shock:

Jeg satte på K&n filter før jeg fylte bensin, og det virker som bilen går veldig ujevnt på tomgang..

Er K&n filteret skyld i det høye bensinforbruket? ev. hva er det jeg må justere slik at bilen ikke stjeler suppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med K/N filter på mange biler og aldri opplevd noe lignende.

I kombinasjon med chip, og lik kjøring som før chip og K/N montering har forbruket faktisk gått ned.

Desverre blir det gjerne littt mer agresiv kjøring som drar forbruket opp.

Filteret i seg selv kan umulig skape et sånt forbruk, her må det være noe annet galt... Hull i tanken :wink:

Kan defekt luftmengde måler forårsake høyt forbruk?

Har hørt at montering av K/N filter kan gå ut over luftmengdemåleren uten at jeg forstår helt hvorfor det skulle skje..

Har selv en luftmengde måler som befinner seg i det nedre området av hva som er godkjent, men forbruket mitt er fortsatt veldig lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vertfall ikke filteret som er årsaken til det høye bensinforbruket!!

(skal ikke si noe viss det er feil montert, eller defekt på noen måte)

Du skal da ikke merke noen forskjell med powerfilter... det er nok noe annet som er spinnhakkendes galt her... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...