Gå til innhold

Iraner dømt til døden 16(?) ganger....


BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fordømmer fyren for det han har gjort, MEN, hvordan vil de greie å få tatt livet av ham 16 ganger :?:

VG:

Mohammed Bijeh (23) har innrømmet at han har voldtatt og drept 16 gutter i alderen åtte til 15 år, skriver AP. Bijeh ble dømt til 100 piskeslag og døden 16 ganger, en gang for hvert liv han har tatt.

Link til artikkelen i: VG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er symbolsk vet du, akkurat som når de i USA kan finne på å gi noen 537 års fengsel.

Bedre enn i Norge hvor du kan drepe 10, få enorm strafferabatt, og sitte igjen med kun 21 års fengsel (heldigvis har de innført forvaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er symbolsk vet du, akkurat som når de i USA kan finne på å gi noen 537 års fengsel.

Jeg er enig i det, men straffen her blir jo knapt symbolsk også. Skal det liksom skremme slike folk fra å gjøre sånt, fordi de blir drept 16 ganger??

Bedre enn i Norge hvor du kan drepe 10, få enorm strafferabatt, og sitte igjen med kun 21 års fengsel (heldigvis har de innført forvaring).

Jeg er også enig i at straffene er for milde i Norge. Er vel et forslag oppe til høring nå om at maksimums-straffen til 30 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...