Gå til innhold

Rapportering av dårlige veier..


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Finnes det noe sted man kan rapportere om dårlige veier/farlige hull, etc.? Eller hva kan man gjøre med slikt? Veivesenet kan jo ikke kjøre rundt overalt alltid...

Har noen alvorlige hull ved innkjørselen her jeg bor, kommer fra kraftig trafikkert 50-sone, og skal man ta vare på felger og bil må man nesten stoppe opp og hindre hele trafikken bak i det man skal svinge av og inn hit. Det blir for dumt når svingen fint kan tas i 40-50km/t til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om en riks- eller fylkesvei, kan du ringe 175. Er veien kommunal, må du kontakte den aktuelle kommunen.

De pleier faktisk å være ganske raske, siden de i utgangspunktet er ansvarlig for skader som måtte oppstå som følge av slike hull. Som du sier er de imidlertid avhengig av at noen gidder å gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Anne!

Det er en vei i et boligfelt (i det man svinger av en riksvei), så jeg får kanskje prøve meg på postmottak@horten.kommune.no og be de om å videresende til riktig etat (fant ingen info om vei og slikt på http://www.horten.kommune.no).

Noe sier meg at det er litt skummelt for både vegvesen og kommune om jeg får tak i noen direkte klageadresser. Kan nok fort bli enkelt å sende inn meldinger om alle slags småhull jeg kommer over etterhvert... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar da :shock: ! Du må ikke finne på å sende mail til kommuner :lol: !

Du må ringe! Når du så blir satt rundt i "hytt og gevær", passer du på å notere navn og direktenumre underveis. Neste gang ringer du bare dit du fikk best respons... Klag gjerne litt på hvor dyre originale Alpinafelger er underveis og spør om regningsadresse ved eventuelle skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke du som nettopp sa at du var så positivt innstilt til alt? :o

Jeg gir en forsiktig mail et forsøk først, så får vi se. Det er grenser for hvor mye energi jeg orker å legge i noe slikt. Har dårlig nok tid som det er - ihvertfall så lenge jeg fortsetter å surre bort masse tid her inne.. ;)

Kan forøvrig legge til at min mor er fagleder på personal i hjemkommunen min, så noe tillit må jeg jo ha (selv om det riktig nok er en helt annen kommune). Synes faktisk de har blitt meget flinke på nettbruk. Alle ansatte har hatt internett og mail lenge, og flere hundre ansatte ligger ute på nettsiden med både mail, tlf og tittel, så der er det gode muligheter for å få kontakt via mail. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette er bare for utrolig.

Som sagt så gjort - jeg sendte mail til kommunen i går. Da jeg nå nettopp kjørte hjem igjen etter skolen og posthenting så jeg en middels stor gul bulldoser og en mann som gikk rundt med en spade midt i avkjørselen. Gjett hva som var oppi skufla på bulldoseren, og gjett hva han drev med? Han fiksa hullene! :D

Heia Horten Kommune! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste sitter jo bare og venter på mail uansett. :lol:

Snakk for deg selv :lol: !

Selv om jeg er optimist, har jeg sluttet å tro på mailer til egen kommune i hvert fall. Sist tok det faktisk over ett år før de svarte! Jeg husket jo ikke spørsmålet en gang! Begynner de å ta mail til etteretning er det selvfølgelig helt topp!

Som Gunnar nå kan bekrefte, kommer de imidlertid raskt når de bare får beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke helt klarer å tro at det faktisk kan ha gått så fort, men det har vært slik en stund, så det var jo litt av en tilfeldighet om det skulle skje akkurat i dag også da. Jeg tror jeg lever i god tro inntil det motsatte er bevist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke helt klarer å tro at det faktisk kan ha gått så fort, men det har vært slik en stund, så det var jo litt av en tilfeldighet om det skulle skje akkurat i dag også da. Jeg tror jeg lever i god tro inntil det motsatte er bevist. :)

Joda! Det finnes en del saker/dommer på dette og kommunen er redd for å bli ansvarlig for skadene på "Alpinafelgene" dine! Nå strides vel de lærde en smule, men det som vel er hevet over en hver tvil er at de er ansvarlig for skadene når det kan dokumenteres at de har fått melding.

(Jeg bodde på Skillebekk i Oslo tidligere og der kryr det av advokater med dyre felger og god tid. Det kryr også av huller i gatene. Disse advokatene elsker å kjøre saker mot kommunen for moro skyld og jeg fulgte spent med...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de kan klandres for ting som skjer bare få timer etter at de har fått beskjed via _mail_. :)

Men like fullt meget imponerende! Mailen ble sendt rundt 20 i går kveld, og kl. 13 var de i full gang. Nå kan jeg sette på 18-tommerne med god samvittighet. :) (så fort jeg får de bort hit, de befinner seg på feil kant av landet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de kan klandres for ting som skjer bare få timer etter at de har fått beskjed via _mail_. :)

Men like fullt meget imponerende! Mailen ble sendt rundt 20 i går kveld, og kl. 13 var de i full gang. Nå kan jeg sette på 18-tommerne med god samvittighet. :) (så fort jeg får de bort hit, de befinner seg på feil kant av landet)

Selvfølgelig kan de klandres! Kommunen kan alltid klandres :wink: !

(Tror "rimelig" tid er første virkedag for slike småting faktisk, men det er ganske lenge siden jeg satt og finstuderte dette, så jeg kan huske feil...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...