Gå til innhold

Hvordan er egentlig de eldre modellene av E-36?


|_BMW_|
 Share

Anbefalte innlegg

Min 93 mod 318 is måtte inn på verksted å skifte komplett register (selv om denne som iSmannen sier har registerkjede)

Jeg hadde heldigvis akkurat kjøpt den hos merkeforhandler så jeg tok det på reklamasjon, men det var rep til ca 13 000. Vet ikke om dette er "normalt", men tenkte det kunne nevnes.

Ellers er jeg kjempefornøyd med min bil, skal skifte bremseskiver foran til sommeren da det er noe "kast" i rattet når jeg bremser, men har ikke det rustproblemet som er nevnt over.

Lykke til med bilkjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke noe kjent med den bilen.. Gunnar? :)

Jo, ihvertfall to av bildene. Det ene er jo av en helt annen bil.

Her er den ihvertfall:

aae.sized.jpg

aaf.sized.jpg

Men huff - sjokkerende hvor mye den har fallt i pris. Jeg gav 3,5 ganger så mye for den da jeg kjøpte den, og solgte den med 30k i tap etter 2 år/40.000km. Syntes det var helt greit, og det var ingen upris da jeg solgte den. Til det den står i nå _må_ det være et bra kjøp... :shock:

Og ja, den fikk god pleie hos meg, kun originaldeler og det som var ble tatt så fort det dukka opp (fulltids IT-jobb var utrolig nok mer lukrativt enn å være student... :roll:). Fikk 0 på EU uten at jeg hadde sjekka noe på forhånd. Hadde aldri noe trøbbel med motoren, bytta plugger og olje, så gikk den som en klokke hver eneste dag. Hadde veldig lite problemer bortsett fra girkassen, men det skal ha vært i orden før jeg solgte videre bilen. Har du hatt noe trøbbel med girkassen, Tomas?

Kan ellers opplyse om at girkasseopplysningene i annonsen ikke er helt riktige. Girkassen ble byttet høsten 2001, og er en '93 mod med ca. 20k færre km bak seg enn bilen/motoren. Den ble totaloverhalt da den hadde gått ca. 140k, og den fikk ny hjerne rett etterpå.

Lykke til med salget, Tomas! Kan som nevnt ikke skjønne annet enn at det der må være meget billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at låsesylindre/drivere samt bærekuler forran er et hyppig problem med e36 (problerer med dette jeg og)

min har gått 205k og jeg byttet clutch på 200k, synes at den er litt slapp i fremdeles(fikk skiftet på merkeverksted)

Synes at mine erfaringer med bmw har vært grei, har hatt den på verksted et pår ganger og har ponget ut med mer penger enn ønsket, men nå er det jo ikke en ny bil lenger, så sånnt må man regne med!

ruster fantastisk lite i forhold til opel´ne og honda´n, jeg har hatt før.

har også hørt at MANGEN syter over at bmw er dyrere å fikse på og det er bare tull! syntes faktisk det er greie priset rundt omkring, hvis du spør litt. men enkelte ting som er litt mer intrikate og fikse som feks. clutch er greit å få gjordt hos merkeverksted, som vet litt om variasjoner på modellene og hvor lang tid som går med å sånn.

Feks.

Clutch=merkeverksted (de vet at det er forskjell om bilen har klimaanlegg(i mitt tilfelle))

Bærekule=samma f... (han ryker til om noen år ennivei) :D

f... så eg tyter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også dette var sykt billig... :?

Bilen sies jo å ver i god stand, og selv om den har litt km på telleren, så kan du nok få MYE mer en dette for den... Jeezes, du kan da jaffal få 60k om ikke mer.... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo i grei stand, men har kjøpt ny bil, og det er pes med to billån, så den går for å dekke billånet.

Trengs vel ca 1000,- og 5-6 timer arbeid for å få den i 100% stand.

Treng desverre bil i jobben, så det måtte bli kjøpe ny først, og så selge gamlebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...