BalleKnalle Skrevet Mars 17, 2005 Share Skrevet Mars 17, 2005 Williams looking out for new engine partner? It is reported that Sir Frank Williams has kicked off the hunt for a new engine partner. According to speculation, BMW - not happy with Williams' progress since 2000, and the team not willing to sell a chunk - are looking into buying Credit Suisse's 65% Sauber share. Hm... Kanskje det blir slutt på samarbeidet mellom Williams og BMW..... (kilde = http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=79649 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 17, 2005 Share Skrevet Mars 17, 2005 Det virker jo som Williams har slitt en del da. I minst et par av de foregående sesongene har det blitt hevdet fra flere hold at BMW-motoren har vært den sterkeste i sirkuset, men allikevel har Ferrari dominert. Det har vært snakk om stabilitets/aerodynamikkproblemer på Williams-bilene i flere år.. Hadde vært moro med et mer "rent" BMW-team, men om Sauber er rette veien å gå vet jeg ikke helt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2005 Hadde vært moro med BMW F1 ja... Men tviler på at det bare er å putte en BMW motor i en Sauber å suse inn til første plass... Men det kan jo hende BMW kjøper seg inn i Sauber og forsyner dem med motorene sine, og på denne måten presse Williams til å prestere bedre... Men uansett har vel BMW kontrakt til 2007 eller noe sånnt tror jeg.... Blir jo rart nå når de går over til V8 i F1 bilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg har hørt at BMW motoren er den klart raskeste i F1, men det er også den tyngste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg har hørt at BMW motoren er den klart raskeste i F1, men det er også den tyngste. Mener jeg leste et intervju med Theissen fra i vinter hvor han sa de nok hadde litt å gå på effektmessig i år, men at de mente de var meget bra på holdbarheten. Det er som kjent en god del regelendringer i år, så motorene må holde mye lenger. Effekten har derfor gått ned fra i fjor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå