Gå til innhold

Diagnoseutstyr


Dazium
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noe diagnoseutstyr som man kan anskaffe seg selv uten at det koster titalls tusen kroner? Slik at man kan ta en diagnose selv på motoren.

Har hørt rykter om at det finnes slikt utstyr og den eneste forskjellen er at man ikke kan lese eller fjerne feilkoder slik et BMW verktøy kan.

Hadde vært kjekt å kunne gjøre dette selv når man oppdager at motoren fjusker. Slik det er nå må jeg ta bilen inn på verkstedet og betale 500,-+1 time (800,-) bare for at de skal stikke inn en kontakt og se om alt er i orden..... :cry:

Noen som vet?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst finnes en enkel versjon av et slikt diagnoseapparat. Rogalandsavdelingen i BMW CCN har et slikt et. Hva du kan gjøre med det er jeg usikker på.

1300,- for å ta en diagnose på bilen hørtes litt mye ut. Greit nok at det er dyrt utstyr men slikt burde alikevel ligget inne i timeprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at det finnes slikt utstyr og den eneste forskjellen er at man ikke kan lese eller fjerne feilkoder slik et BMW verktøy kan.

Hva skal du med det da? Om du skal rette feil må du nødvendigvis ha kjennskap til hva som er galt og mao få ut feilkode. Og nei; du må nok ut med noen titusentallslapper for å finne et diagnoseutstyr som virker. Det de har i Rogaland er et nullstilllingsverktøy for service-indikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av disse?...Disse er vel kun til å nullstille servicelamper og airbag tror jeg :roll:

De der tar kun service-indikatorene. SRS-nullstilling krever ordentlig diagnoseutstyr. Det finnes endel jallamikk på amerikanske wesider, men siden de bruker ODBII som ikke er kompatibel med den europeiske OBD, kan man liksågodt sette fyr på pengene :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst finnes en enkel versjon av et slikt diagnoseapparat. Rogalandsavdelingen i BMW CCN har et slikt et. Hva du kan gjøre med det er jeg usikker på.

1300,- for å ta en diagnose på bilen hørtes litt mye ut. Greit nok at det er dyrt utstyr men slikt burde alikevel ligget inne i timeprisen.

Synes du 13 er dyrt? Da skulle du tatt en tur innom Sulland på Gjøvik.

Søskenbarnet mitt har en e36 325 som hadde noe tull med instrumentpanelet, han tok den med dit og etter 10 min med diagen fant de ut at det var kombiinstrumentet som hadde gått til he****. Deretter fikk han en pen regning på 2500kr (!) for 10 min arbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...