Aguilera Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Har et King Dragon filter i bilen, og jeg har jo seff glemt av hvor ofte dette burde vaskes?? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Er ikke sikker på intervallene på KD, men på K&N er det ca hver 80,000km..... Men du ser vel godt når filteret ditt blir skittent (er ikke KD filtrene gule da?) Uansett så trenger du disse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 K&N filterene er røde.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 K&N filterene er røde.... Vet det har et selv.. Det jeg sa var (er ikke KD filtrene gule da?) KD= Kingdragon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Oopss... My bad! Ble kanskje litt mye med KD-K&N her nå.... beklager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Endret litt på innlegget mitt nå så det ikke "svinger" så mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Kikket litt på www.kingdragon.it og de er gule... Men finner ingen instruksjoner på hvordan man skal vaske... Burde vel være likt som på K&N-filterne vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Tror det er så og si samme framgangsmåte.... Spraye på slik filter cleener osv.... Og til slutt påføre KD oljen som vist over her... Tror framgangs måten skal stå på de flaskene med rengjørings midlet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blade Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 - Først ta vekk stor smuss. - Spray på cleaner - La det virke en halvtimes tid - Skyll, innenfra og ut - Tørk, IKKE BRUK FØNER, luft-tørke - Bruk den oljen som fulgte meg, vær sikker på at du dekker til med olje overalt - Vips - så er det gjort. Tror det var sånn jeg gjorde det... Ekke heeeeelt 100% sikker, men tror det er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Mitt KD-filter er mørkegrønt så ikkje så lett å se driten på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg har green-filter.... overraskende nok er det grønnt, he he.. Noen som har synspunkt på hva som er best? Har hørt mange "fønky" synspunkter på det greiene der..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg vasket det gamle KN filteret mitt med zalo og sprayet med KN olje på sprayboks.. det gikk helt fint. Noen som har synspunkt på hva som er best? Har hørt mange "fønky" synspunkter på det greiene der..... Jeg tror forøvrig at originalfilter er best. Men gir ikke like tøff lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg vasket det gamle KN filteret mitt med zalo og sprayet med KN olje på sprayboks.. det gikk helt fint. We recommend that you only use K&N oil and cleaner. K&N air filter oil is a compound of mineral oil blended with special polymers to form a very efficient tack barrier. We have performed tests on numerous oil combinations and our blend has the required properties for maximum flow and filtration. Petroleum products such as transmission fluid and motor oil will soften and destroy the rubber sealing edges. Our cleaner is a non-detergent degreaser. Solvents and gasoline will harden the rubber seals causing the filter to distort (shrink). A mild detergent can be used in a pinch, but care should be taken to fully rinse it out. Rinsing detergent out of a filter is similar to getting soap out of a sponge; it’s not that easy to do. Always make sure the filter is completely dry before re-oiling. En dråpe er nok.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2005 Filteret er gult ja, kan ikke se at det er skittent enda, har hatt det på ca et halvt år nå... Men av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at det skulle vaskes en gang i halvåret, og fikk plutselig angst for å ver sent ute Men da kan det bare stå ifred Noen som vet om disse rensemidlene er dyre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 tror jeg betalte nesten 500,- for renseveske og olje.. kunne nesten kjøpt et nytt filter for samme prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå