Gå til innhold

Vask av Powerfilter


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

- Først ta vekk stor smuss.

- Spray på cleaner

- La det virke en halvtimes tid

- Skyll, innenfra og ut

- Tørk, IKKE BRUK FØNER, luft-tørke

- Bruk den oljen som fulgte meg, vær sikker på at du dekker til med olje overalt

- Vips - så er det gjort.

Tror det var sånn jeg gjorde det... Ekke heeeeelt 100% sikker, men tror det er sånn 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket det gamle KN filteret mitt med zalo og sprayet med KN olje på sprayboks.. det gikk helt fint.

Noen som har synspunkt på hva som er best? Har hørt mange "fønky" synspunkter på det greiene der.....

Jeg tror forøvrig at originalfilter er best. Men gir ikke like tøff lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket det gamle KN filteret mitt med zalo og sprayet med KN olje på sprayboks.. det gikk helt fint.

We recommend that you only use K&N oil and cleaner. K&N air filter oil is a compound of mineral oil blended with special polymers to form a very efficient tack barrier. We have performed tests on numerous oil combinations and our blend has the required properties for maximum flow and filtration. Petroleum products such as transmission fluid and motor oil will soften and destroy the rubber sealing edges. Our cleaner is a non-detergent degreaser. Solvents and gasoline will harden the rubber seals causing the filter to distort (shrink). A mild detergent can be used in a pinch, but care should be taken to fully rinse it out. Rinsing detergent out of a filter is similar to getting soap out of a sponge; it’s not that easy to do. Always make sure the filter is completely dry before re-oiling.

En dråpe er nok.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret er gult ja, kan ikke se at det er skittent enda, har hatt det på ca et halvt år nå...

Men av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at det skulle vaskes en gang i halvåret, og fikk plutselig angst for å ver sent ute :P

Men da kan det bare stå ifred :D

Noen som vet om disse rensemidlene er dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...