Gå til innhold

Tåkelys/Parklys - lite gang i pæra!


1985-e30
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo folkens... jeg har et lite problem...

jeg har montert tåkelys i fangeren på bilen... jeg har nye pærer, lagt opp nytt ledningsnett til alt, før jeg monterte dem testa jeg lyktene med de gamle slitte pærene.. da lyste de sterkt..

så når jeg hadde montert alt og satt i de nye pærene lyste det sinnsykt svakt, likt som parklysa.. lurer på hva som kan være feil..?

Dårlig Jord?

-

Dårlig koblinger generelt? (tror ikke det!)

forstår bare ikke hvorfor det plutselig lyste sinnsykt svakt nå!! :roll:

ja ja!! det ble i hvert fall tøft i fangeren!! (bilder kommer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil wattstyrke på pærene? Fikk samme problemet da jeg skulle ha ny pære til nærlyset og fikk 70w istedet for 55w.

Da skal jo lyset bli sterkere...

Skulle tro det, ja, men blir faktisk ikke det. 70w er beregnet på lastebiler. Hvorfor det blir svakere aner jeg ikke, men ble det hos meg. Kanskje det har noe med kapasiteten å gjøre? 55w er maks liksom og den takler ikke sterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahaahaaa!!!! hvor er tankegangen... jeg hadde jo tenkt å koble dem riktig, men jeg tenkte med mitt hode at det ikke gjorde noe... ja ja..!! fikk litt arbeid i hvert fall.... ja skal inn på biltema å kjøpe rèle i morgen...!!

tusen takk for påminnelsen... :oops::oops::oops::oops: (litt flaut jah!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale å bruke rele, samt ledninger med bra tverrsnitt. Bør ikke bruke for tynne ledniger i bil, er jo bare tolv volt, og da trenger mann jo å lede en del strøm for å få noe "futt". Også greit å ha så korte kabeltrekk som mulig, ikke bare kveile opp overskuddsledning fordi "det er synd og skam å kappe slik en fin kabel" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...