Gå til innhold

Check knappen på kjørecomputeren.


Morten.S
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det er byttet kjørecomputer i bilen din så du har ikke check control sensorene, på min 328 kommer der opp check control ok, og den kommer selv opp med advarsler som washer fluid low, brake light circuit failure osv når noe ryker.

jeg hadde en 93 320 tidligere som var akkurat som din, for den har egentlig en mindre computer og har ikke alle check sensorene som check control bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å bytte fra liten til stor computer uten å trekke flere kabler?

Kommer an på kabelnettet som er i bilen fra før av. Såvidt jeg har skjønt har noen ferdig opplegg mens andre ikke har. Hjernen har nok støtte for det, så det er kablene som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 93, 320 å min sier bare ok hele tiden.... altså da mener jeg selv om den av og til har manglet spylerveske eller div pærer..?

er det mulig at den kan være kobla på en rar måte, synes det er litt merkelig at den ikke har sagt en dritt i løpet av 2 år...

den sier fra om tempratur endringer da det er det eneste :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 93, 320 å min sier bare ok hele tiden.... altså da mener jeg selv om den av og til har manglet spylerveske eller div pærer..?

er det mulig at den kan være kobla på en rar måte, synes det er litt merkelig at den ikke har sagt en dritt i løpet av 2 år...

den sier fra om tempratur endringer da det er det eneste :?

Det kan jo være at tidligere eier har ettermontert kjørekomputeren men har ikkje lagt ut sensorene som skal føle når det er noe 'galt'..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 93, 320 å min sier bare ok hele tiden.... altså da mener jeg selv om den av og til har manglet spylerveske eller div pærer..?

er det mulig at den kan være kobla på en rar måte, synes det er litt merkelig at den ikke har sagt en dritt i løpet av 2 år...

den sier fra om tempratur endringer da det er det eneste :?

Det kan jo være at tidligere eier har ettermontert kjørekomputeren men har ikkje lagt ut sensorene som skal føle når det er noe 'galt'..

joda er mulig det men den ser ut som den er orginal da...

å ville det ikke være rart at den sier i fra om temp. endringer da??

nei nei det er nå bare en liten filleting også da..

skjekker det på gamlemåten jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempsensoren er mildt sagt en bagatell i forhold til check controlen. :) Det er jo bare en sensor i den venstre kjølekanalen til frembremsene.. mens check controlen har en egen "hjerne" (kalles check control modul) og sensorer en hel haug med plasser. Min sa fra selv da det ene skiltlyset var gåent, så den er festlig å ha.. men jeg klarer meg fint uten i femmeren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...