Gå til innhold

Litt småproblemer med ombygd E30 320i


sdfdsfds
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet motor i min 1986 E30 320i, motoren jeg har satt i er en 1988 325i.

Motoren overhalte jeg før jeg satt den i, går på vk1 kjøretøy så gjorde dette selv. Men har et problem, når jeg skal starte motoren er den treg til å starte, det er samme om den er kald eller varm. Det virker nesten om bensintrykket ikke holder seg oppe. Når jeg kinner en stund så starter den men fusker litt så jeg må holde oppe turtallet. Når jeg har holdt turtallet litt så sviver den helt perfekt på tomgang og går åsså veldig bra. Er kun dette med treg starting som ikke er helt bra. Noen som har noe ide om hva feilen kan være?

Jeg vet heller ikke åssen jeg skal får turtelleren til å virke fordi det er ikke like farger ut fra hjernen til denne motoren som på den gamle, hvis noen vet åssen jeg gjør dette så si gjerne ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gi gass for å få start? Om du må det kan det være tomgangsregulatoren som ikke slipper nok luft til ved oppstart. Det kan hjelpe å rense den med forgassersens, 5-56 eller WD40. Sjekk også bensinfilter og bensintrykksregulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når den starter så må jeg ruse den litt ellers stopper den :(

Det lukter faktisk litt bensin åsså når jeg skal starte den synes jeg. Det er Motronic versjonen så det er ikke kaldstartsdyse på den. Lurte på om det kunne være veivposisjons måleren men tviler på den har noe å si. Bensinpumpa fungerte fint med den andre motoren men er ikke de samme releene på denne motoren. Når du slår på tenninga skal du høre at bensinpumpa går på eller begynner den kun å gå når du vrir rundt nøkkelen?

Kan det være noe med bensin releet tro?

Takk for svar begge to :) Jeg skal prøve det du sa S3TR :)

Var åsså på Havaa Bil i Kristiansand i dag får å høre om koblingskjema til turtelleren, men de skulle ha 250kr får noen papir ark, dårlig service kaller jeg det. Pappa kjøpte ny bil der åsså, så synes jo de kunne hjulpet litt :)

Så jeg trakk bare en ledning fra coilen og opp til turtelleren, fungerer men ikke like bra som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trekker signalet fra coilen så bruk skjermet kabel og jord skjermen kun ved turtelleren. Hjelper ikke dette kan du prøve en motsand på ca 300-500 ohm i serie. En 0.5W motstand holder siden her ikke går noe strøm å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...