pjasken Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Skulle starte opp bilen i dag etter en vinter innendørs. Når jeg vridde om nøkkelen hørte jeg bare ett klikk, vridde igjen hørte bare ett klikk, vridde en gang til og da kom det samme klikket etter hverandre mange ganger helt til jeg vridde nøkkelen tilbake. Har ikke så mye altfor mye greie på det tekniske, men det "klikket" går jeg ut fra er starteren? Kan det være att jeg har for lite strøm på batteriet? Kan og nevne att jeg har startet den noen ganger i løpet av vinteren og latt motoren stå å gå litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Er nok for lite strøm ja. Prøv med starthjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Blir det ikke bra når du har fått nok strøm på batteriet så kan du sjekke ledningen på startern, hvis det ikke er det hell er det mulig noe galt med innsalget på startern din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 26, 2005 Share Skrevet Mars 26, 2005 Hadde problemer med et defekt batteri som ikke ladet skikkelig. da var det bare tikking når jeg forsøkte å starte... Bimmeren ble frisk med nytt batteri. sikkert lite strøm på den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 26, 2005 Share Skrevet Mars 26, 2005 Jeg henger meg på å sier batteriet er tomt for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet Mars 26, 2005 Share Skrevet Mars 26, 2005 Stemmer på lite strøm jeg også. Du kan jo måle batteriets hvilespenning med et voltmeter. Bør være rundt 12,7 volt på et sprekt batteri. Så er det jo også et triks å måle syrevekta i hver celle. Hvis det er veldig ulike nivåer i cellene, er det som regel et tegn på at det er på tide med et nytt batteri. Men prøv uansett å sett det på lading. det gjør som regel susen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjasken Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2005 Det var batteriet som var tomt, startet etter jeg laddet batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 27, 2005 Share Skrevet Mars 27, 2005 et batteri kan jo ha normal spenning. og kan vere like vel vere ødelagt.. for å finne ut om et batteri er fint så må en belaste det. mål spenningen mens du sjinner.. viss det detter ned under 9 volt. så er det ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 27, 2005 Share Skrevet Mars 27, 2005 et batteri kan jo ha normal spenning. og kan vere like vel vere ødelagt.. for å finne ut om et batteri er fint så må en belaste det. mål spenningen mens du sjinner.. viss det detter ned under 9 volt. så er det ikke bra. sjinner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 27, 2005 Share Skrevet Mars 27, 2005 Blir det ikke bra når du har fått nok strøm på batteriet så kan du sjekke ledningen på startern, hvis det ikke er det hell er det mulig noe galt med innsalget på startern din.. Sjekk heller 10 ganger først at det er nok strøm på batteriet eller at det ikke er dårlig. Jeg dreit meg ut skikkelig på dette i fjor. Var sikker på at det var nok strøm på batteriet og jeg så at det kom røyk fra starterreleet så jeg var sikker på at det var det! Så jeg brukte lang tid på å finne en brukt starter. Kostet meg masse tid og arbeid. Så når jeg hadde byttet starteren var det like dårlig respons. Ble ikke lite grinete når jeg fant ut at batteriet hadde litt for lite strøm allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå