Gå til innhold

Får ikke start på bilen


pjasken
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle starte opp bilen i dag etter en vinter innendørs.

Når jeg vridde om nøkkelen hørte jeg bare ett klikk, vridde igjen hørte bare ett klikk, vridde en gang til og da kom det samme klikket etter hverandre mange ganger helt til jeg vridde nøkkelen tilbake.

Har ikke så mye altfor mye greie på det tekniske, men det "klikket" går jeg ut fra er starteren?

Kan det være att jeg har for lite strøm på batteriet? Kan og nevne att jeg har startet den noen ganger i løpet av vinteren og latt motoren stå å gå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på lite strøm jeg også. Du kan jo måle batteriets hvilespenning med et voltmeter. Bør være rundt 12,7 volt på et sprekt batteri. Så er det jo også et triks å måle syrevekta i hver celle. Hvis det er veldig ulike nivåer i cellene, er det som regel et tegn på at det er på tide med et nytt batteri.

Men prøv uansett å sett det på lading. det gjør som regel susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke bra når du har fått nok strøm på batteriet så kan du sjekke ledningen på startern, hvis det ikke er det hell er det mulig noe galt med innsalget på startern din..

Sjekk heller 10 ganger først at det er nok strøm på batteriet eller at det ikke er dårlig. Jeg dreit meg ut skikkelig på dette i fjor. Var sikker på at det var nok strøm på batteriet og jeg så at det kom røyk :? fra starterreleet så jeg var sikker på at det var det! Så jeg brukte lang tid på å finne en brukt starter. Kostet meg masse tid og arbeid. Så når jeg hadde byttet starteren var det like dårlig respons. Ble ikke lite grinete når jeg fant ut at batteriet hadde litt for lite strøm allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...