Gå til innhold

-25% på import??


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over en svensk styling side i dag, og ble litt frorundret over hva det står når det gjelder oss norske kunder.

Kan vel ikke være riktig at vi skal dra av 25% på den prisen som er oppgitt på siden? (prisen er innk. svensk moms) Hadde ikke det blitt litt billig? eller er det jeg som har missforstått det som står der kanskje...

Link til siden:

http://www.realcar.se/Produkter/Norge_- ... _info.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo den prisen som står da... Si f.eks noe koster 1000,- inkl Svensk moms.... Det blir trukket fra 25% --> 750,- pakken blir sendt til Norge og du må betale moms 25% og ev. toll gebyrer --> 1000,- + toll o.l

Så billigere blir det ikke...Er bare det at firmaet du kjøper fra slipper styret med å tilbakeføre den momsen du har betalt for varen i Sverige til deg når du har innført varen i Norge....

( i mitt geniale regnestykke har jeg sett bort ifra forskjell i kronekurs )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er du riktig heldig slipper du norsk moms og toll også... Jeg har eksperimentert en del med dette og har funnet ut at jeg må betale moms (Og evt. toll) på ca. en av ti forsendelser. Det beste er å bestille rett før jul eller i juli. Da har de tydeligvis ikke helt kontroll... Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg fikk en pakke fra USA i juli i fjor som hadde påført verdi på USD 300 og innhold som er ulovlig i Norge (Ikke så veldig ulovlig kanskje siden produktet selges i vanlig dagligvare i USA, men likevel ulovlig...). Denne hadde de faktisk åpnet, men den ble levert på døren(!) min uten noen flere viderverdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en generell regel at du skal kun betale moms en gang og det til landet der du/varen skal til. (Gjelder inn/ut av EU)

Dvs at eventuell moms i utlandet blir trukket fra og norsk moms blir lagt til. Merk at fraktomkostningene også blir momslagt.

Så hvis du kjøper en vare for 1000SEK i Sverige m/moms og 200SEK i frakt så blir regnestykket slik:

1000 / 1.25 => 800SEK

+ 200SEK Frakt

= 1000SEK

Så omregner du til NOK => ~1100kr

Så norsk moms => 1370

Så opp til 150kr i fortollingsgebyr = 1520kr totalt

Eventuell tollsatser er ikke beregnet inn i dette, satsene varierer etter kategori/type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...