Gå til innhold

Forbruk av bremsevæske?


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hva som er normalt forbruk av bremsevæske på bilen min?

Som dere ser - en E36 `95 som har rulla 160 nå...

Synes jeg bruker litt vel mye, må fylle på ca en gang i halvåret... Ser ikke ut til å ver lekkasje eller noe heller nedi der...?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright... ;)

Nej, synes bare det er ganske snodig at etter ca 6mnd så begynner det der (!) tegnet å lyse... og håndbrekket er det jo ikke noe i veien med...

Får ta en grundig sjekk nedi der en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bil skal bruke bremseveske siden det optimalt er en lukket krets :)

Det er sikkert ikke dødens at den bruker litt, men det vil mest sannsynligvis føre til at du får luft i bremseveska og dermed få lavere kokepunkt på den.

Hadde jeg jeg vært deg så ville jeg tatt å sjekka etter lekasje/svetting langs bremserøra.

Det ordner seg sikkert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg bruker litt vel mye, må fylle på ca en gang i halvåret... Ser ikke ut til å ver lekkasje eller noe heller nedi der...?!?

Når du bremser slites klossene ned, stemplet som sitter i bremsecaliperen(dær bremseklossene er, for uvitende) glir ut av caliperen. Da blir det plass til mere væske dær nede, å nivået i beholderen synker.

Mulig årsak til ditt problem hvis du ikke har lekkasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, må nok få sjekket det litt kjapt ja...

Bilen har vert sånn siden jeg kjøpte den (har hatt den i 1,5 år)

Men de sa ingenting på EU.... kanskje det ikke er noe de sjekker til vanlig?

Ikke vet jeg, men viss det skulle vise seg å være det dere to nederste sier, alså at det er andre ting en lekkasje, hvor store utgifter vil dette bli sånn ca? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen delepriser i hode, men bremseklosser foran koster i underkant av tusen krone. Det enkleste er vis du kjenner en bilkjyndig kar som kan sjekke bremsene å skifte delene etter arbeidstid. Han klarer sikkerå å ordne klosser til god pris... 8)

Sjekk bremseklossene når du legger om til sommerhjul. når tykkelsen på bremsebelegger er under 3 mm er det på tide å bytte, sjekk også bak.

Er kansje ikke så lett å vite hva du skal se etter, men med litt logikk så ordner det seg. (vet ikke hvor mye du kan?)

Kjell rune sier

kan hende d er clutch slave sylinderen og siden d er samme kretsen. dette har skjedd mange ganger med e36er som har passert 150000.

Hvordan kan dette foråsake tap av bremsevæske? vis den ikke lekker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skiver og klosser ble byttet da jeg kjøpte den for 1,5 år siden...siden da har den blitt kjørt 25 000km

Bak er det trommler, trenger vel ikke gjør noe med dem?!?

Men de skal nok byttes til sommerdekk iløpet av en uke vertfall, så jeg får be gamlingen se etter om han kan se noe muffins noen plass :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...