Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Hei Handlet et bil, da jeg skulle levere inn salgsmeldinga så mangelt underskriften til han selgeren, han hadde glemt å fylle den ut. sendte salgsmeldinga opp til han, men han har ennå ikke klart å levere den på biltilsynet. Kan jeg ta med salgskontrakten og en salgsmelding der bare mitt navn og sånn er fyllt ut og få bilen i mitt navn da? For får ikke tak i han gubben, han er som sunket i jorda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 går ikke. de registrerer kjøpsmeldingen, men gir ikke grønt lys for omreg før de mottar underskrift fra selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Det er selgerens ansvar å levere salgsmeldingen da Så lenge du har salgskontrakt så er bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 bilen er din ja, pr. pant, men blir ikke omregistrert før de mottar fra selger. du får dermed heller ikke forsikret den, eller mottar regning fra statens vegvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 men jeg har forsikring på bilen allerede. fikk det den dagen jeg hentet bilen, men siden det har tatt en del dager så har forsikringa slått seg vrange i dag. må bort og snakke med biltilsynet i morra. har ringt halve familien til han gubben jeg har handlet med, men de eneste som tok telefonen sa han ikke var mulig å få tak i for tiden, men de nektet å si hvor han var eller hvorfor. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Han sitter sikkert inne. Forsikringen er tegnet, og gir grønt lys til bilregisteret om at bilen kan omregistreres når alle dokumenter er klare. Forsikringen er ikke aktiv, og løper heller ikke enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 forslag til hva jeg kan gjøre hvis han sitter bura og jeg ikke kan få tak i han? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 nei, du er stuck. Vær kreativ, ring politiet og hør om han er inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Gi beskjed til familien hans at han vil bli politianmeldt dersom han ikke gir lyd fra seg omgående. Håper dessuten at det er hans bil du har kjøpt da............... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 og at du ikke har kjøpt gjeld... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 ...de eneste som tok telefonen sa han ikke var mulig å få tak i for tiden, men de nektet å si hvor han var eller hvorfor. Det behøver jo ikke være så veldig dramatisk da. Det har jo vært påske og mange har vært på ferie. Jeg tviler på at noen i min familie ville ha oppgitt til en vilt fremmed hvor jeg var å få tak i. Det hender faktisk også at jeg vil være i fred og gir beskjed om at jeg ikke er å få tak i... En beskjed av den typen Kjell foreslår ville nok uansett ha nådd frem, så det er jo noe du kan forsøke. Hvis alt annet er i orden, kan ikke jeg se noen grunn til at han ikke skulle ønske å skrive under salgsmeldingen. Du sliter litt hvis han sitter på "brev og besøk", men de fleste gjør tross alt ikke det i ukesvis da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Jeg holder en knapp på det Anne skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 edit: fjernet innlegget så det ikke skulle virke som en uthenging av selgeren. men var en her inne som hadde rett angående hva som har skjedd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Får håpe det ordner seg da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 jepp, tror nok det skal gå i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå