Gå til innhold

Når kommer selvangivelsen ?


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

tror jeg får en del igjenn på skatten men er usikker på dette har betalt 36% skatt og tent 280000 pga av at eg har vert lærling ei stund noen som vet kossen en regner ut dette?

Skattetaten har et program på sine sider hvor du relativt enkelt kan regne ut hva da skal betale i skatt. Desverre later dette til å være nede for tiden. I veiledningen til selvangivelsen vil du også finne et skjema som viser hvordan du kan regne ut skatten din. Er det noe du ikke forstår, kan du sende meg en PM, så skal jeg forsøke å hjelpe deg.

Når det gjelder feriepenger, så utbetales disse vanligvis på junilønningen siden de skal være disponible når man tar ut det som kalles "hovedferie".

Dersom restskatten er på mer enn 1.000 kroner, deles den automatisk i to. Har man fremdeles problemer med å betale, går det, i hvert fall her i Oslo, automatisk til påleggstregg (Trekk i lønn som gjøres av arbeidsgiver). De fikk vel etter hvert nok av folk som ikke overholdt avtaler om nedbetaling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er d kult og vær postmann?? :) har dere ikke skikkelig late biler og greier da?? ;)

går bra de bilene, 0-80 går fort, og piggjått partner lager noe jævlig kul på høy rpm på 2-3gir, morsom bil i vintern, og det er nok av plass bak bare å jobbe fort så møte dama :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regne gjennom er jo en god ide da! men jeg trodde at det ikke skulle bli så store summer etter at jeg fikk tabellkort!! har vist missforstått hele tabellkort systemet jeg. i fjor og forleden år fikk jeg mye igjen på skatten. det var på tabellkort! og nå et like stort baksmell :shock: gikk nesten i 0 alltid, før tabellkortordningen kom!

har ikke så go greie på det greiene dær da skal sies :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regne gjennom er jo en god ide da! men jeg trodde at det ikke skulle bli så store summer etter at jeg fikk tabellkort!! har vist missforstått hele tabellkort systemet jeg. i fjor og forleden år fikk jeg mye igjen på skatten. det var på tabellkort! og nå et like stort baksmell :shock: gikk nesten i 0 alltid, før tabellkortordningen kom!

har ikke så go greie på det greiene dær da skal sies :oops:

Skatt regnes alltid i prosent uansett hvordan man snur og vender på det. Tabellkort er egentlig bare en forenkling som skal gjøre det lettere å holde oversikt.

Jeg vil vel anta at årsaken til baksmellen din er lavere rente (De fleste har vel litt gjeld :P ...) og dermed lavere fradrag. Pass også på at du virkelig har fått med alle fradragene!

Jeg har greie på dette, så lurer du på noe er det bare å sende meg en PM. Husk at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...