Gå til innhold

Godkjenning av cosworth motor i e30?


apriliamann
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alfa har i alle fall aldri vært i nærheten av kvaliteten til hverken BMW eller Mercedes på listene som utgis hvert år over antall feil på biler . Toyota er jo vanligvis på topp, de er veldig dyktige på kvalitet, men de kjører jo en veldig safe linje med bare utprøvede (av andre) løsninger og da... Veldig bra for de som skal kjøre bare fra A til B, men om alle var som toyota ville bilene hatt forgasser enda..

Toyota har jo veldig moderne motorer da! De kom med variable ventiltider lenge før BMW, samme med variabelt ventilløft. Grunnen til at Toyota holder lenger er fordi Japanerne er veldig grundige og at de satser mer på kvalitet enn det BMW gjør. M20 motoren har vel 3 produsksjonsfeil som kan gi motorhavari. M50/M52 som ble laget helt til 1998 har jo også produsjonsfeil (vannpumpa) som gjør at du risikerer motorhavari langt ut i ødemarka. BMW burde innkalt alle modellene med denne vannpumpa og byttet den for deres regning. Finnes ikke noe kjipere enn motorhavari langt ut i bushen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota har jo veldig moderne motorer da! De kom med variable ventiltider lenge før BMW, samme med variabelt ventilløft. Grunnen til at Toyota holder lenger er fordi Japanerne er veldig grundige og at de satser mer på kvalitet enn det BMW gjør. M20 motoren har vel 3 produsksjonsfeil som kan gi motorhavari. M50/M52 som ble laget helt til 1998 har jo også produsjonsfeil (vannpumpa) som gjør at du risikerer motorhavari langt ut i ødemarka. BMW burde innkalt alle modellene med denne vannpumpa og byttet den for deres regning. Finnes ikke noe kjipere enn motorhavari langt ut i bushen.

M52 har vel ikke hatt vannpumpe-problem? Såvidt jeg vet gjelder det kun tidlige M50-motorer, og det var skovl-hjulet i plast som var årsaken. Det ble byttet til alu ganske kjapt på de fleste bilene det gjaldt, så det er nok ikke mange som går med plasthjulet nå lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja takker for alle svar. Men det er som Jarle Skoftedalen sier: cossie motoren er et veldig bra utgangspunkt hvis du skal ha en rå motor og det koster ikke så altfor mye å få litt "power", den er også veldig liten og lett så det blir bra vektfordeling. Og ///Stian, jeg kutter ikke ut å kjøre e30 fordi jeg skal ha litt power under panseret. Men jeg lurer fortsatt litt. Noen sier at man maks kan ha 195hk i orginal 325 noen sier 220, men sånn jeg har forstått det så er det maks 20% over orginal effekt som er 206hk. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper deg og ditt tilfelle.. Men leste i bilsport en gang om en fyr med en E30 318. Han bygde om til turbo motor, men fikk ikke godkjent den. Da byttet han ut BMW motoren med en motor fra Volvo (4 syl) som han bygde turbo på, den ble da godkjent med en gang..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosworth motor i E30 har vært gjort før. Husker ikke hva han het nå igjen, men hadde visst verdens sterkeste cossiemotor. Tror det var 770hk eller noe sånt. Holder til på østlandet et sted. Sammenligner vi mot hva Virtala fra Finland har fått ut av sin 4 syl BMW M3 motor (1100 HK), så blir jo cossimotoren rene symaskinen i forhold.

Trodde Cosworth var noe som hørte 80 tallet til. Synd ikke folk her til lands følger trendene i Sverige. Hotteste trim der er jo BMW motorer. Det kommer vel hit og engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he gjorde et lite søk. Rud racing het visst han som hadde cosworth motor i E30en sin. I en M3 attpåtil, blasfemi. Fant dette fra Vi menn siden:" Bare motoren og girkassa koster nesten 500 000, men en totalverdi på bilen er vanskelig å anslå". http://www.vimenn.com/?article_id=21514

Enten må det være en syk dyr girkasse, eller skamdyre performancedeler til cossiemotorene. Kan til sammenligning nevne at PPF i Sverige bygger en kundebil til en danske. For 200 000 svenske kr får han en 800+ HK BMW 525i turbo, ready to race. Sjekk ut: http://pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php ... t=0&sid=95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvem er jan" (rud racing) sitt forsøk med cossie motoren i bmwn funka aldri. var på alle gatebil treffene i sommer å alle roper å skriker at bilen hans er så kul å bla bla bla (selve karroseriet er jo kult da)

men bilen funka jo aldri...

3 runder rundt banen i sneglefart mens kjøleveska rant, noe som var litt kjipt for vi som kom bak å snurret på grunn av det.. heh

bare en liten OT. har mye meninger om akkurat den fyren og hans prosjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

altså..jeg er ikke imot litt forandringer på biler men å montere en motor fra en bil over i en bil av annet merke syns jeg kanskje er litt dumt? veit ikke jeg..bare en liten tanke: om jeg er å ser på en steikanes rå bmw og for så å åpne panseret å får den skuffelsen i trynet av at det står en cossie motor nedi der..vel..en bmw er en bmw og der skal det være en eller annen bmw motor nedi..ikke noe annet..menmen, om du absolutt vil plages med å få en cossie motor nedi en E30 så må du bare prøve det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...