Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
For de som ikke skjønnte det så var det over her ironi! De leverer jo kompressor til flere modeller enn det som står på hjemmesiden. Er ikke uvanlig at produsenter har flere produkter enn det som står på hjemmesiden. ER DET VEL?

Jeg syns også det ville vært rart om den hadde fartsperre på 236 km/t men som er var det noe jeg har hørt endel ganger nå. Kunne vært flere grunner til det også. Som at de ikke vil at den skal gå like fort som M3. Har den ikke fartsperre vil jeg tro den klarer endel mere enn det ettersom den har mere dreimoment og mer langbent utveksling enn 325i. Som sagt påstår ikke jeg at den har fartsperre! Jeg sa ESS sier det!

Tror du må lære deg å lese bimmerdude, Sa ikke at ESS ikke leverer kompressor kit til E36, sa at det ikke stod noen plass på hjemmesiden deres om at E36 328i har en farts sperre på 236km/t....

Hvis du kan vise et dokument signert av gutta på ESS som sier at den har sperre på 236km/t så skal jeg tro deg....

Men hva er vitsen med en farts sperre på en bil som originalt ikke når 250km/t uansett? Det er jo her BMW setter foten ned å sier stopp...

Skrevet

Beklager men den emailen der han sa at 328i har fartsperre var ikke signert! Han sa at jeg ikke trengte tenke på godkjenning og større bremser fordi den hadde fartsperre.

Men tydeligvis har den ikke det. Jeg syns også det virket rart. Men det som er merkelig er at jeg har hørt det andre steder også!

Skrevet
Bimmerdude: Jeg har M52, M52tu var vel ikke kommet i mars 1998. Jeg vet den er portet, chipet, + eksos. ringte og sjekket med første eier i norge (ikke han jeg kjøpte den av).

Utvekslingen min er mener jeg 3.15. Og ja, deg er godt i gang med tredje giret når jeg passerer 100 km/t. 8)

Da er det bare å sette igang med å montere M50 innsug for deg også da! Skulle egentlig hente ett i påsken i Sverige jeg men..

328i har ca 105 km/t når fartsperra slår inn på 2. giret.

Skrevet
Nå har jeg bestilt time for avlesing av effekt,så får vi se om jeg kan :D eller om jeg blir :cry:

Hva skal til for :D da?

Du har nok hvertfall 220 hester. Tipper rundt 230 jeg.

Ble det NAF på Økern?

Skrevet

Hmm, kom til å tenke på noe, hvis jeg skal importere en bil fra tyskland om 1 år eller 2 kan jeg få strupet den i Tyskland, la oss si at jeg får den mappet helt på trynet slik at jeg mister masse hester... på peke til bilbilsynet at den er strupet ned, så mål vel de måle effekten.

Vil jeg da få en lavere toll på bilen?

så kan den remappes til original effekt igjen i sverige etter den er registrert

Skrevet

hmm, det er jo stort tap i 328 drivverket.. her er resultatene til en som med 328 som har fått målt begge deler

166.5 bhp @ the wheels

289nm torque

215bhp norm power

206bhp engine output

Skrevet
Nå har jeg bestilt time for avlesing av effekt,så får vi se om jeg kan :D eller om jeg blir :cry:

Ble det NAF på Økern?

For :D kommer litt ann på momentet også....

Ikke noe NAF på meg nei,har null tiltro til de+er sikkert bare å be om problemer med å dra dit med en bil som ikke er "standard".

Jeg skal til tuningspesialisten/Flissundet motorservice for effektmåling

Skrevet
hmm, det er jo stort tap i 328 drivverket.. her er resultatene til en som med 328 som har fått målt begge deler

166.5 bhp @ the wheels

289nm torque

215bhp norm power

206bhp engine output

Nå er du på bærtur her ass :shock:

Han har jo ikke testet motoren i benk heller da! Er bare det at tullingene har regnet med litt før høyt drivverkstap for å beregne effekten på motoren (25% eller noe). Er jo bare på bakhjulene de måler.

Akkurat dette jeg prøvde å påpeke for deg tidligere at det er mye tull på www.E36coupe.com forumet. Er noen av de testerne som har null peil. Tester i feil gir osv.

Skrevet

Man kan vel måle både på bakhjul og på motoren ? Så i et blad en gang der de testet diverse bilmerker, de målte motoreffekt og på bakhjulene, BMW var blandt de som hadde minst effekttap ., og effekten på motoren holdt også mål, det var det ikke alle som gjorde. Vet ikke hvordan dette ble målt.

Slik trodde jeg man målte effekt på ruller : Man drar på til full effekt er nådd, bilen settes så i fri og rullene måler da motstand i drivverket. Er dette riktig eller er jeg på bærtur nå ???

Skrevet

Ble det NAF på Økern?

For :D kommer litt ann på momentet også....

Ikke noe NAF på meg nei,har null tiltro til de+er sikkert bare å be om problemer med å dra dit med en bil som ikke er "standard".

Jeg skal til tuningspesialisten/Flissundet motorservice for effektmåling

Når skjer dette da?

Skrevet

166.5 bhp @ the wheels

289nm torque

215bhp norm power

206bhp engine output

Nå er du på bærtur her ass :shock:

Han har jo ikke testet motoren i benk heller da! Er bare det at tullingene har regnet med litt før høyt drivverkstap for å beregne effekten på motoren (25% eller noe). Er jo bare på bakhjulene de måler.

Akkurat dette jeg prøvde å påpeke for deg tidligere at det er mye tull på www.E36coupe.com forumet. Er noen av de testerne som har null peil. Tester i feil gir osv.

han hadde fått målt både efekten på motoren og på hjula, ikke tro meg hvis du ikke vil, bryr ikke meg. Ser alle får rundt 165.5 på hjulene så med dine 10% tap når ikke disse trimmede motorene de originale 193hkene

Så i et bilblad en citroen som hadde 136 på motoren og 69 på hjulene, men nå har jo ciroene alt mulig jalla som minsker kraften til hjulene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...