Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spjeldhusene er nok noe de borrer opp selv. Det er grunnen til at de tar et depositum for å få det gamle spjeldhuset til kunden. Så de slipper og innhente disse fra hugger, eller måtte kjøpe nytt.

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Spjeldhusene er nok noe de borrer opp selv. Det er grunnen til at de tar et depositum for å få det gamle spjeldhuset til kunden. Så de slipper og innhente disse fra hugger, eller måtte kjøpe nytt.

Da må de jo sette på ett større spjeldplate også da vel? Er jo det som er problemet hvis det borres opp da blir jo spjeldplata for liten for huset. Skal sjekke om det finnes større gasspjeld på andre motorer jeg. Er nok rimeligere det.

Skrevet

Ikke så vanskelig å regne ut at det er 1:1 i 5. giret!

Hvis vi har 2250 rpm på motoren vil farten være ca 100 km/t hvis jeg har regnet riktig!

2550 / 2,93 (utveksling i diff) * 1,92 (omkrets på hjulet i meter) = 1670,989 (distanse pr minutt)

1670,989 (distanse pr minutt) * 60 (distanse i timen) / 1000 (gjøre om fra meter til Km) = 100,259.

Hvis det er 1:1 i femte giret skal du ha 2550 rpm når du ligger i 100 km/t. Du kan sjekke selv om det stemmer.

Farten på 6500 rpm skal være 255 km/t og ved 7000 rpm skal farten være 275 km/t

Skrevet

Da må de jo sette på ett større spjeldplate også da vel? Er jo det som er problemet hvis det borres opp da blir jo spjeldplata for liten for huset. Skal sjekke om det finnes større gasspjeld på andre motorer jeg. Er nok rimeligere det.

Jeg kan bekrefte at mitt spjeldhus var frest/borret opp og at det var satt inn annet spjeld.Det samme på antispinnspjeldet,merker det godt for før så kunne jeg ikke gi på ved regnvær uten at ASC slo inn hele tiden.Nå er tolleransen mye større.Kan faktisk spinne litt med ASC på.

Jeg har orginal luftfilterboks Bimmerdude,men KN-innsatsfilter.

Skrevet

Hvis du har orginal luftfilterboks har jeg ett tips til deg. Du kan bruke snorkelen, den som trekker luft fra grillen til luftfilter boksen, fra M3 3.0eur. På M3 trekker denne også luft fra luftkanalen til bremsene. Jeg byttet den på min, bolt-on. Må advare deg med bruk av k&n fiter, tråden i luftmassemåleren min så ikke bra ut etter ett års bruk. like greit med orginal papirfilter. Det duger jo for en m3 med 3,2 liter så.... Er faktiskt samme luftfilter orginalt på 320i til m3 3,2. :?

Skrevet
Hvis du har orginal luftfilterboks har jeg ett tips til deg. Du kan bruke snorkelen, den som trekker luft fra grillen til luftfilter boksen, fra M3 3.0eur. På M3 trekker denne også luft fra luftkanalen til bremsene. Jeg byttet den på min, bolt-on. Må advare deg med bruk av k&n fiter, tråden i luftmassemåleren min så ikke bra ut etter ett års bruk. like greit med orginal papirfilter. Det duger jo for en m3 med 3,2 liter så.... Er faktiskt samme luftfilter orginalt på 320i til m3 3,2. :?

Den ser helt lik ut i ETK til M3 3,0 og 3,2, samme som sitter på de andre modellene.

Se her:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20

Tror den du prater om er til en spesiell utgave av M3.

Skrevet

Bildene i Etk har desverre ikke så store variasjoner fra model til model. Snorkelen jeg bestilte har delenr. 13 711 401 527 og er standard til alle M3 3,0. Største oppgaven den har er vel å levere kald luft...

Skrevet
Bildene i Etk har desverre ikke så store variasjoner fra model til model. Snorkelen jeg bestilte har delenr. 13 711 401 527 og er standard til alle M3 3,0. Største oppgaven den har er vel å levere kald luft...

Får ikke det til å stemme jeg. I følge ETK (som alltid er riktig) så har alle standard E36 M3, 13711404704 som delenr på denne delen.

Bare se selv på linken jeg oppga sist.

Skrevet

Takk for tipset,bestilte den før jeg leste ferdig innlegget :lol:

Har hørt noen har sagt det tidligere om KN-filtere.Men jeg synes jeg merker forskjell i responsen på motoren med det i bruk.Er faktisk litt rart at de bruker vanlig papirfilter på M3,har sett test av papirfiltrene,sammenlignet med KN-filter.Der kan du tydelig se at papirfilteret trekkes i sammen,noe som vil resultere i dårligere luftgjennomstrøming.Det skjer ikke på KN-filteret som har innlagt stålgitter.Kjørte du med konfilter eller panelfilter?

Skrevet
Jeg har fjernet den støydemperen i luftfilterboksen. Har du gjort det samme Joar?

Nei jeg har ikke fjernet den,har det noen hensikt bortsett fra lyden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...