Gå til innhold

Nullstilling av oljeservice lampe


johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

Skal vel være mulig å resette den med å trikse med no ledninger, men er vel ikke beste løsningen kanskje..er det noe kvalitetsforskjell på disse nullstillings-verktøyene? noen som vet hvor det er billigst eventuellt? gs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare oljeservice lyset og de grønne/orange/røde indikatorne du skal nullstille?

når jeg bare har hatt oljeservice bruker mekanikeren bare en ledningsstump med klipe på ene siden som han setter til jord, og bare en tvinnet ledningsstump på andre siden som han stikker nedi ene polen der du kopler til main computeren (snakker ikke om kjørecomputeren, men den pluggsaken de kobler analyse computeren til.... De kobler til BMW computeren når jeg har inspection 1 eller 2, ellers bruker de bare ledningstrikset for å nullstille de grønne counterne pluss oilservice lyset, går utfra at de kan fjerne inspection også med ledningsstumpen, men at de kobler til computeren på inspection for å ta målinger, ikke vet jeg... Er en stund siden sist inspection, tror inspection 1 er neste

Vet ikke hvilken "port" (er vel 10-12 stykker der,eller flere) i den de bruker for å nullstille, men kan spørre de.. noen andre her vet sikkert...

PS tenningen må stå på så jeg går ut fra du må vite hvilken port du skal stikke stumpen i, at det ikke bare er å prøve seg frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kast bort penger på ett slikt nullstilings verktøy. Det må være århundres største svindel produkt.

Er bare å bruke en ledningstump og holde den i de riktige kontaktene i 4 sekunder (hvis jeg husker riktig).

Beste er å lage en kabel med en innbygd motstand og krokodilleklemme slik at man får satt den på ett jordingspunkt i krarosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johjoa: Hvis du er på Fauske eller drar forbi, så stikk innom Jensen bilservice på Søbbesva. De gjør det gratis :D

He he! joa, takker for svaret.... bare det at det blir ett stykke unna Lillestrøm 8)

Mente nå johjoa da :wink: Imponert over at du vet hvor Fauske er :D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinn nummer 7 i Data-connectoren grunnes og tengingen slås på i ca 3 sekunder for olje(du ser når lysene blir grønn) og 7 sekunder for inspection.

OBS! dette gjelder for min 320i M52b20 fra tidlig '96, det er vist en annen data-conector før/etter dette...(tror eg)

prøv å søk på google/yahoo med (+bmw +reset +oil +indicator +MOTORNUMMER) det gjorde jeg når en fyr hadde skiftet oljen på bimmeren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...