Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler på at noen biler er levert orginalt med intercooler uten turbo...

Intercooleren kjøler ned lufta som kommer fra kompressorhjulet i turboen. Når luft blir komprimert (som den blir i turboen), blir den varm. Jo høyere trykk, jo varmere blir den, og desto større er behovet for i.c. I.c. øker derfor effekten via bedre forbrenning og holder interne temperaturer i motoren under kontroll. De lærde sier at i.c. ikke har mye føre seg før trykket blir ca.5 psi (ca. 0.35 bar), derfra stiger temperaturen rasktere. I.c. på en sugemotor vil ha 0 virkning, vil mest trolig tape effekt p.g.a. den vil bremse tilgangen på luft.

Innsugsluften blir for oftes tatt utenfor motorrommet, derfor vil man ikke kunne kjøle den luften mer med en i.c, intercooleren er kjølt av samme luften.

Skrevet

he he!! jeg snakket en gang med en som trillet opp med den "fine" (var egentlig ganske stygg!) pajeroen. rullet på noen sinnsyke terrengdekk og nysgjerrig som jeg var spurte jeg ham om hva som var under panseret, han svarte: "Her har du en 2,8? liters motor med som du kan se ekstra oljekjøler, intercooler og jeg har lavgir.."

jeg så at det ikke var noe turbo i den og spurte ham så hvor mange hester han hadde: 90hester uten turbo.

heftige greier, tipper intercooleren var veldig viktig i å vippe den over fra 88 hest til 90..!!! :D

Skrevet
he he!! jeg snakket en gang med en som trillet opp med den "fine" (var egentlig ganske stygg!) pajeroen. rullet på noen sinnsyke terrengdekk og nysgjerrig som jeg var spurte jeg ham om hva som var under panseret, han svarte: "Her har du en 2,8? liters motor med som du kan se ekstra oljekjøler, intercooler og jeg har lavgir.."

jeg så at det ikke var noe turbo i den og spurte ham så hvor mange hester han hadde: 90hester uten turbo.

heftige greier, tipper intercooleren var veldig viktig i å vippe den over fra 88 hest til 90..!!! :D

MEGA LOOOOL!! FOR EN IDIOOT:D

Skrevet

For å om overhodet mulig komme vedkommende i forsvar kan det hende han har noe sånnt montert. Sannsynligheten er vel sånn ca 0,02% Men CryO2 er jo grommt ;) Kombinert med Turbo, IC og NO2 kan det jo bli riktig gøy :twisted:

Skrevet
nei, det er akkurat det han ikke har. han har en 2.0liter innsprut.

Så derfor skjønner jeg ikke hvordan i svarte han kan ha intercooler? :lol:

Har prøvd å forklart han at det ikke er noen vits i å ha intercooler om han ikke har turbo...

Det var sikkert en Turbo før, men forrige eiern tok det ut...fordi den gikk i STykker :D:D:D

Hehe, nå har jeg sett under panseret hans og jeg må si at det faktisk virker som om at det kan ha vært montert en intercooler der.For det er en helvetes stor plass framfor radiatoren bak frontfangeren og det ser ut som en liten "sjakt" som går nederst mot bakken fremfor radiatoren som sikkert har vært for et trykkrør en gang i tiden..han har også et vepsebol til grenrør, det ser ganske likt ut som de man får til turbomanifold..Men det som jeg mener avslører bilen i at den kunne hatt en turbo er at bilen drar NULL etter ca 3300RPM..dette er neppe normalt på en vanlig bil, jeg har ihvertfall ikke vært borti noe sånt før. =\

menmen, sånn som han kjører den bilen der så tviler jeg meget sterkt på at motoren holder ut uka engang så..

Tenker jeg vet om noen som ikke skal kjøre Bimmer'n min når jeg skal ut på byen ei helg :wink:

Skrevet
nei, det er akkurat det han ikke har. han har en 2.0liter innsprut.

Så derfor skjønner jeg ikke hvordan i svarte han kan ha intercooler? :lol:

Har prøvd å forklart han at det ikke er noen vits i å ha intercooler om han ikke har turbo...

Det var sikkert en Turbo før, men forrige eiern tok det ut...fordi den gikk i STykker :D:D:D

Hehe, nå har jeg sett under panseret hans og jeg må si at det faktisk virker som om at det kan ha vært montert en intercooler der.For det er en helvetes stor plass framfor radiatoren bak frontfangeren og det ser ut som en liten "sjakt" som går nederst mot bakken fremfor radiatoren som sikkert har vært for et trykkrør en gang i tiden..han har også et vepsebol til grenrør, det ser ganske likt ut som de man får til turbomanifold..Men det som jeg mener avslører bilen i at den kunne hatt en turbo er at bilen drar NULL etter ca 3300RPM..dette er neppe normalt på en vanlig bil, jeg har ihvertfall ikke vært borti noe sånt før. =\

menmen, sånn som han kjører den bilen der så tviler jeg meget sterkt på at motoren holder ut uka engang så..

Tenker jeg vet om noen som ikke skal kjøre Bimmer'n min når jeg skal ut på byen ei helg :wink:

Jeg vet hva den intercoolern gjør der :D Bilen skal veie mere sånn at han kan ligge rått i svinger :D haha

Skrevet

hehehehe =P tja, med standardfelg å dårlige dekk så trenger han vel all hjelp han kan få på den lille rotta si :lol:

Han blir vel å roe seg litt når han går av veien eller noe i den duren tenker jeg;)

Han snakket faktisk om å montere turbo nå også etter at jeg var å så under hood'n hans..

Det kan jo bli noe skummelt å se om han får til noe sånt.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...