Gå til innhold

Trenger råd til bilkjøp

Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure på om jeg ikke må kjøpe meg en nye bil. Jeg tenkte på enten E34 eller E36 Coupe.

Når det kommer til E34, så kunne jeg tenkt meg 520i eller 525i. Helst av litt nyere dato, etter 90\91 da den ny rekke sekseren var kommet. Hvis noen har lyst å komme med positive bemerkninger om E34 så hadde det vær supert.

Eller E36. Tenkt første og fremst på 320i, jeg synes rekke sekseren er så god. Men jeg hadde ikke sagt nei til en 318is. Hvordan er de, kontra hevrandre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36, helt klart.

Og du vil garantert kose deg med både 318is og 320i. Jeg har hatt begge deler, og liker best 6-er lyden. De er omtrent like å kjøre egentlig, men det er nok mer potensiale i 320'en. Den jeg har nå går hvertfall bedre enn 318is'en jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til E34, så kunne jeg tenkt meg 520i eller 525i. Helst av litt nyere dato, etter 90\91 da den ny rekke sekseren var kommet. Hvis noen har lyst å komme med positive bemerkninger om E34 så hadde det vær supert.

Hvis man har lest innleggene mine i det siste, kan man jo lett få inntrykk av at jeg ikke liker denne bilen :lol: . Det stemmer jo ikke! Etter min mening er dette vanvittig mye bil for pengene. 520'en er kanskje litt "lat", men 525'en bor det en hel del i!

Det er en del slitedeler som går mellom 130' og 200' km., men slik er det jo med gamle biler! De fleste delene er billige og det er relativt enkelt og skifte dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget avhenger jo veldig mye av hva du skal bruke bilen til da! Langkjøring, bykjøring, banekjøring? Til det første er E34'en suveren, men til de to siste ville jeg helt klart ha foretrukket en E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget avhenger jo veldig mye av hva du skal bruke bilen til da! Langkjøring, bykjøring, banekjøring? Til det første er E34'en suveren, men til de to siste ville jeg helt klart ha foretrukket en E36.

Jeg hadde litt lyst på E34 p.g.a. at den er den del billigere, har i såfall fått inntrykk av det. Også har den har rekke 6 i motsettning til 318is (som mest sannsynlig blir den bilen jeg kjøper hvis det blir E36).

Jeg har veldig lyst på 318is siden de er litt mer ungdomsbil enn E34. MEN, skal jeg ha en sånn, så må den ha fint interiør.

Enten motor eller interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en får jo "mer" bil i en e-34 da,

nyprisene på 5 og 3 serie sier vel sitt.

har en 520 selv, er en god bil, som drar "helt greit"

Men kjøper du en 6er så ville eg lett etter en registerkjeden er skifta på , kan fort bli dyrt og skifte den , og enda dyrere vist den ryker. :P

Anbefaler en 5-serie 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerkjede skal ikke være noe problem på disse modellene,det skal holde like lenge som motoren.

har erfaringer på det motsatte jeg på en e-34 så det kan jo kanskje være en fordel å skjekke det.

det er mulig det er sjelden det skjer men det koster ikke mindre av den grunn viss man skulle være så uheldig.

ellers vil jeg kanskje anbefale e-36 320 coupen jeg da :)

selv om e-34 er en super bil det oxo da, rett å slett smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forje bil var en E36 320i coupe. Men tingen er at 318is bruker å ha mer utstyr enn 320, og det er det jeg vil ha. De går nesten like fort, Is'n har visst litt bedre akselerasjon enn 320. Det eneste jeg vil komme til å savne hvis jeg kjøper en Is; er rekke sekseren, den er bare rå.

Jeg var å sjekket på autodb, og kom over denne.

708841-bilde1-bmw002.jpg

708841-bilde4-bmw011.jpg

Rå fint interiør.

708841-bilde2-bmw003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...