Gå til innhold

M20 på 5 sylindre


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har gått varm to ganger mens jeg har hatt den, begge gangene som følge av kjølevannslekkasje. Første gangen rett over nyttår og andre gangen en uke eller to før dette skjedde. Regner med den kan ha fått seg en smell den siste gangen.

Er ikke noe man kan unngå selv med godt vedlikehold. At mesteparten av kjølevannet plutselig er borte under kjøring oppdager man ikke før tempnåla stiger, og den stiger fort. Det kan desverre skje alle... :roll:

Venter på å få vite om toppen er skjev. Frykter at den er det pga. varmkjøringen, men det er lov å håpe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått varm to ganger mens jeg har hatt den, begge gangene som følge av kjølevannslekkasje. Første gangen rett over nyttår og andre gangen en uke eller to før dette skjedde. Regner med den kan ha fått seg en smell den siste gangen.

Er ikke noe man kan unngå selv med godt vedlikehold. At mesteparten av kjølevannet plutselig er borte under kjøring oppdager man ikke før tempnåla stiger, og den stiger fort. Det kan desverre skje alle... :roll:

Venter på å få vite om toppen er skjev. Frykter at den er det pga. varmkjøringen, men det er lov å håpe.. ;)

ja problemet er som regel at du ikkje merker noe før den har begynt og stige en del! og da stopper den ikkje før den lang oppå det rød eller koker!

men har du fått sjekket om toppen din er skeiv? det er jo viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har du fått sjekket om toppen din er skeiv? det er jo viktig

Se siste avsnitt i det forrige innlegget mitt.. ;) Venter på å få vite om den er skjev eller ikke. Skal såklart sjekkes før ting monteres sammen igjen. Er den det blir det plansliping. Får gjøre det skikkelig når det først gjøres. Vil ikke gjøre det om igjen om 3 måneder.

Forresten usikker på om den er målt eller ikke enda, men får delene i morgen, så jeg må finne ut hvordan det ligger an da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har du fått sjekket om toppen din er skeiv? det er jo viktig

Se siste avsnitt i det forrige innlegget mitt.. ;) Venter på å få vite om den er skjev eller ikke. Skal såklart sjekkes før ting monteres sammen igjen. Er den det blir det plansliping. Får gjøre det skikkelig når det først gjøres. Vil ikke gjøre det om igjen om 3 måneder.

Forresten usikker på om den er målt eller ikke enda, men får delene i morgen, så jeg må finne ut hvordan det ligger an da.

ok eg oversåg det, p.s eg skiftet topp pakning og diverse på en nissan micra den var kjørt varm nesten dagli i 2 måneder! såg helt forferdelig ut i motoren olje og vattne om en anen. eg var sikker på at toppen var skjev men det hadde gått fin, den var pitte litt men det var innenfor tolleransene, så det kan gå bra! vi får krysse fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det.

Ting begynner å se meget bra ut. Nyvasket og renpusset topp og toppdeksel, nye pakninger og ny regreim er nå på plass. Mangler å skru fast innsugsmanifolden, en del deksler, radiator, bytte viskosekoblingen til vifta (tar det i samme slengen siden ting først er oppe), termostathuset, batteriet og div andre småting. Regner med den blir klar i kveld. Det blir digg!

Kan forøvrig nevne at skrusjefen sier han tror noen har hatt av toppen før. Strekkboltene satt ikke som de skulle, og det var et par små merker på blokka. Godt mulig at ting ikke var riktig skrudd sammen med momentnøkkel og greier, så en skal kanskje ikke se bort fra at det har vært årsaken til at toppakningen røket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, jeg vet ærlig talt ikke helt hvordan det går. Motoren ble startet og varmkjørt i 7-tiden i dag, men så skulle han ut og skru litt til, og etter det har jeg ikke hørt stort annet enn at han forsatt skrudde 22:40.

Har ikke transport for øyeblikket, så jeg er litt stuck og kommer meg ikke bort dit for å bli med. Var visst en skranglelyd bakfra da han kjørte den en liten runde, noe jeg kanskje mistenker at kommer fra håndbrekket - det tok kvelden på turen bort dit for noen dager siden. I tillegg nevnte jeg for ham at viskosekoblingen er gåen, og han trodde kanskje han hadde en liggende, så det er mulig han bytter den også. Men vet som sagt ikke helt hvordan det ligger an. Begynner å bli sent å ringe også. Hører vel fra ham. Tåler å vente til i morgen.

Tror ikke han har slipt ventilene nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og henta bilen i 12-tiden i dag. Digg!

Nå mangler bare en million foringer, dempere, fjører, nytt trekk til ene seteryggen, bærearmer, viftehastighetsregulatoren, tomgangsregulatoren, håndbrekket og viskosekoblingen. Tror neppe den gamle haugen er verdt det, men nå har jeg jo allerede brukt så mye penger på den at nå må jeg vel bare kjøre på.. :roll:

Kan aldri selge den, da går jo alt i tap.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...