Gå til innhold

Subkasse Volum


Anbefalte innlegg

Vil bare være sikker på at eg har forstått det riktig. Har kjøpt eit 12" JBL element som skal ha et volum på 28 liter ved bygging av lukket kasse. For å finne ut hvor mange cm 28 liter kan være så tar eg:

36 cm høyt x 36 cm breitt = 1296 / 100 = 12.96 liter

28 liter / 12.96 liter = 2.16 x 10 = 21.6 cm

36 cm x 36 cm x 21.6 cm = 27993 / 1000 = 27,99

Eller den enkle måten:

3.6 x 3.6 = 12.96

28 / 12.96 = 2.16

3.6 x 3.6 x 2.16 = 27.99

Grunnen til at eg spør er at eg synest det hørest litt lite ut med 21 cm dybde, vil ikkje elemetet tippe fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et program dom eg fant http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd . Problemet var at etter eg hadde valgt jbl elementet og lukket kasse løsning, så fikk eg oppgitt et mye større volum enn det som stod i bruksanvisningen til elementet. Trodde også at programmet ville gi meg lengd, breidd og høyde på en optimal kasse, men så var ikke tilfelle.

BTW kudos til Nautilus som tok seg bryet med å lage ei kasse tegning til meg. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et program dom eg fant http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisd . Problemet var at etter eg hadde valgt jbl elementet og lukket kasse løsning, så fikk eg oppgitt et mye større volum enn det som stod i bruksanvisningen til elementet. Trodde også at programmet ville gi meg lengd, breidd og høyde på en optimal kasse, men så var ikke tilfelle.

BTW kudos til Nautilus som tok seg bryet med å lage ei kasse tegning til meg. :applause:

Så den er passe si i fra om det er noe du vil ha forandret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...