jakobs Skrevet April 7, 2005 Share Skrevet April 7, 2005 Noen som vet om det er mulig, og hvor ca mye det koster å bytte ut automatkassa i min -98 525Tds til en steptronic kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 40 - 50 laken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Skjønner ikkje at det skal være noe å trekte etter eg. Har kjørt ganske mange modeller fra henholdsvis BMW, Audi og Mercedes med denne typen system og fellesnevneren er at det er litt gøy de første gangene, så blir det å sette den i D. Bremse på gear kan man gjøre med en helt vanlig kasse og... Men hvis noen har de helt klare fordelene med en slik kasse, vil eg gjerne høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langemann Skrevet November 19, 2005 Share Skrevet November 19, 2005 Det er i hvert fall ikke verdt en pris på 40-50' Kan heller ikke se "den" store fordelen fremfor ord. automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frokriss Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 har stepkasse fra m52 mod, 214000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Har step kasse, står 98% i D. Er litt mere gøy på svingete veier eller på vestlandet. Slipper det lille sekundet i forsinkelse på kickdown en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Hadde jeg funnet en meget fin bil som var strøken på alle måter, og den hadde automat!! da hadde jeg skiftet til manuelgir men det er nå meg... Automat er ikke noe jeg liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 jeg Digger automat.... når man sitter i en saktegående kø i oppoverbakke i 1 time er det litt kjipt med manuell....kan man bare slippe bremsen i en Automat og rulle frem... og så kan man bruke steptronic når man føler at det passer.... man bør egentlig ha 2 biler.. en med automat og en med manuell... 7-serie.... M3 ? noe .. ja ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 21, 2005 Share Skrevet November 21, 2005 ..stor bil kler automat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Step er sikkert en fin ting å ha det, men det er slettes ikke vært så mye penger, så viktig er det vell ikke? Automat er forøvring dønnkjedlig, er jo kjempemoro å gire Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Er veeeldig behaglig med automat i Oslo området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Blir feil med en Bil som er beregnet på komfort (i.e MB E-klasse S-klasse 5-serie 7-serie etc) å ha Rykk-napp som en manuell gearkasse vil medføre. Mentaliteten blir helt feil.... Vil det ikke være mye lurer å kjøpe en Ny bil fremfor å bytte gearkasse ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Blir feil med en Bil som er beregnet på komfort (i.e MB E-klasse S-klasse 5-serie 7-serie etc) å ha Rykk-napp som en manuell gearkasse vil medføre. Mentaliteten blir helt feil.... Vil det ikke være mye lurer å kjøpe en Ny bil fremfor å bytte gearkasse ?? kan du kjøre er det ikke no rykk og napp Rykker og napper like herlig i en automat! HATER AUTOMAT GIR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Husker fattern klaga fælt over automat uten steptronic når vi kjørte på autobahn. Den gira ikke sånn som han ville. Er sikkert en grunn til at nesten ingen tyskere kjørte automat før det ble vanlig med steptronic. Jeg ville ikke ha hatt automat uten det i hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 det napper nok ikke i ZF'en jeg har i min bil. smootheste gearkassen ever .... eneste ganger den napper litt er når man går fra Sport-manuell gearing til Drive... da kan det ta noen sek før den stiller seg til drive igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå