Gå til innhold

anngående biltilsynets "grense" på bakkeklaring..


Custom Edition
 Share

Anbefalte innlegg

har fått teften i at bilen må ha minimum 8cm bakkeklaring. Hvordan er det med f.eks meg som har justerbart KW med papirer(ikke godkjent i vognkort) Kan de på biltilsynet(ved en event teknisk kontroll) nekte meg og kjøre med det jeg har? gjelder først og fremst fronten min dette som er "litt" lav for og si det sånn 8)

fint hvis noen har noe erfaring eller har hørt noe om dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På notodden er biltilsynet helt klin totale idioter ihvertfall. Var en kamerat av meg som hadde godkjennt senkesett, og han hadde med tûv papirer, men greia var at de stod på tysk så da måtte han vist oversette hver side til norsk pga at dama bak skranken ikke kunne tysk !

Så ****** idiotisk !

Endte med at han måtte heise bilen 4cm for å få den igjennom eu kontrollen. senkesettet han hadde på var 40/40 eller 60/60, helt bak mål, faktisk laaaaangt bak mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tragisk at dagens trafikkstasjoner ikke har personal som kan lese tyske TÜV papirer. Vil tro at slike situasjoner dukker opp rimelig ofte, iallefall på Notodden der 'alle' bilene er skamsenket. :wink:

Kan ikke tro biltilsynet bryr seg så mye om bakkeklaringen til div. spoilere. Det er jo bileieren som får problemene om det skulle skrape nedi noe sted.

På en annen side er det jo litt irriterende for andre trafikanter å ligge bak biler som nærmest stopper opp og såvidt kommer seg over fartshumper o.l hinder i veibanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkeli en lov som sier at bilen må være 8 cm fra bakken? Da har eg et problem isåfall :D

sjekka opp dette litt nærmere nå og viser seg og stemme akkurat dette gitt..

var ute og målte forran nå jeg med målebånd forran..er helvete lav og er i grenseland til og være kjørbar men går faktisk bra hvis jeg kjører som ei gammel kjærring over fartsdumper :lol:

det er en regel men regner med den gjelder for de vrakene som mange ungdom kjører..tok for sikkerhetsskyld og målte med målebånd på det laveste på fronten på rett vei og da målte jeg faktisk 8,2cm så jeg er berga der hvis de prøver og være hestkuker(noe de er meget kjent for her også) :evil:

trodde 8,2cm var mye jeg..men tar man fram et målebånd og måler det når bilen står på en rett vei så er det faen ikke mye gitt..min er vel senka 65mm forran og 35 bak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da vere kjedlig når bilen er sååå lav fremme..ikke plass til frontleppe verfall.. :) ikke no gøy å møte på isklumper i veibanen om på en liten vintertur :)

Trenger ikkje noe frontleppe da vet du :D På vinteren er det jo bare å skru den til værs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da vere kjedlig når bilen er sååå lav fremme..ikke plass til frontleppe verfall.. :) ikke no gøy å møte på isklumper i veibanen om på en liten vintertur :)

hehe..er frontleppe :wink:

det funker fint og kjøre med..E46 Rieger M3 fronten er FET sier jeg bare 8) + helt blanke grøftlys og hella angeleyes..gleder meg til treff med denne vogna :D

rota vekk den helvetes kabelen til digi-kameraet så får ikke lagt inn skikkelige bilder heller..men må vel få til det så folk kan se litt nærmere på gliset :lol:

Jævlig bra forum forresten! bare hyggelige folk! BMW er og blir en bra familie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da vere kjedlig når bilen er sååå lav fremme..ikke plass til frontleppe verfall.. :) ikke no gøy å møte på isklumper i veibanen om på en liten vintertur :)

Trenger ikkje noe frontleppe da vet du :D På vinteren er det jo bare å skru den til værs :)

hehe..enig der :lol:

eller bare kjøpe seg en vinterbil og stue "barnet" i garasjen over vintern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da vere kjedlig når bilen er sååå lav fremme..ikke plass til frontleppe verfall.. :) ikke no gøy å møte på isklumper i veibanen om på en liten vintertur :)

Trenger ikkje noe frontleppe da vet du :D På vinteren er det jo bare å skru den til værs :)

hehe..enig der :lol:

eller bare kjøpe seg en vinterbil og stue "barnet" i garasjen over vintern :P

Hihi, missforsto litt den jeg da.

Tok ut bilen i Januar jeg (litt tidlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...