Gå til innhold

hjelp? viftereimproblemer..


Riefarn
 Share

Anbefalte innlegg

begynte å låte godt fra viftereima mi i dag, sjekka den forrige dagen og da satt den godt, men når jeg åpnet panseret og sjekket i dag var den helt løs.... ble litt oppgitt, for fikk den igjen fra verksted i går.... og når jeg sjekket under bilen oppdaget jeg at viftereima ikke var eneste problemet....

Bilder ligger her.... takker for ALL hjelp!!!

http://www.bmwguiden.no/modules.php?set ... _album.php

Dette er tatt nedenfra.... på hjulet øverst til venstre (merket) er det skallet av.... og det andre hjulet (eller drevet) er tydelig slitt på innsiden, eller? synes ikke reima sitter skikkelig rundt dette. reima blir sittende for langt inn slik at det subber borti et større tannhjul som sitter lenger ned....

Er slikt vanskelig å skifte selv? dyrt? noen som vet hvilke drev (hjul) jeg trenger nye eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det var litt vanlkelig å se alt der, men der ser ut som du har problemer med strammehjul og rulle hjulene.

Rullehjul koster ca 200-300 kr

stramme hjul koster ca 500-600 kr

Er egentlig helt ok å bytte selv, men det kan være et helvete å få på plass remmene igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos en mekaniker nå.... viftereima har slura så mye på de plasthjula at den har smeltet seg igjennom... :( han skulle bestille alt for meg i morgen... godt med bekjente :D ikke store jobben for de som kan det heller.... skulle vært bilmekaniker.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. som sagt, godt med bekjente :D hehe.... orker ikke begynne å kødde med det der.. omtrendt ikke sett nedi motorrommet før... :D

er værre nå enn på bildet, reima har smeltet det værste sporet..

bare godt det ikke er dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig sammentreff. Kommer akkurat fra garasjen etter at reima på min tds plustselig løsnet ( ble slakk). Først skjønte jeg ikke hva som hadde skjedd, men det viste seg at denne funksjonen for å ta av reima hadde gått over i slakk posisjon. Det sitter ett stempel som skal selvstramme reima, og når du skal ta av reima å skifte må du dytte med rå makt strammehjulet over i den andre posisjon. Skifte reima er ikke noe problem, bare du vet hvor ting sitter. Skifte "hjul" har jeg gjort tidligere etter at kulelager røyk, dette er heller ikke det store problemet, men det er litt screwing!

Good luck! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...