Gå til innhold

Motor bytte e36 320 -> 325


frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 96mod 320i (vans motor). jeg lurer på å sette i en 325 motor.

Er det stor merkbar forsjell fra 320 til 325? passer en slik motor rett i?

Er motorane så like at dei ikke vil merke det på en eu/teknisk kontroll?

Vil resten av 320 driverket tåle en 325 ved "normal kjøring" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en 320 før og du merker nok stor forskjell effektmessig.

Motorene er helt like så så lenge du ikke tar den inn på biltilsynet for sjekk vil det ikke bli merket. Kompis av meg har en 92mod 320 med 325i motor og har hatt det lenge. Eu-godkjent uten problemer og drivverket holder så lenge du ikke straffer bilen alt for mye over lengre tid 8)

men det beste er vel og skifte bremser og understell..men gir og slikt holder hvertfall ganske bra..kompisen min kjører hardt og kassa har ikke hatt noe problem enda etter 2,5 år :) bmw vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene har jo klin like bremser så det er det ikke noe vits å skifte i hvertfall.

Understell = samme.

Eneste forskjell jeg vet om på de modellene er motor, girkasse og kardang. Girkassa og kardang er nok like solid enn den som sitter i 325, forskjellen er bare annen utveksling.

Ettersom 320i har annen utveksling i kardangen vil også en 320 med 325 motor være raskere i aks. enn en orginal 325.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en 316 E36 ombygd til 325 her i byen. Litt mer arbeid med skifte av bremser, understel, drivverk osv, men det lar seg tydligvis å godkjenne.

Går så mange rykter om at Bmw skal være så vanskelig å få godkjent etter at de er ombygd, men det kommer sikkert litt ann på distrikt til distrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en 316 E36 ombygd til 325 her i byen. Litt mer arbeid med skifte av bremser, understel, drivverk osv, men det lar seg tydligvis å godkjenne.

Går så mange rykter om at Bmw skal være så vanskelig å få godkjent etter at de er ombygd, men det kommer sikkert litt ann på distrikt til distrikt.

selfølgelig vil det være mer arbeid å bygge om en 316 til en 325 enn en 320 til 325. 316 er helt anderledes under enn en 3er med sekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en 316 E36 ombygd til 325 her i byen. Litt mer arbeid med skifte av bremser, understel, drivverk osv, men det lar seg tydligvis å godkjenne.

Går så mange rykter om at Bmw skal være så vanskelig å få godkjent etter at de er ombygd, men det kommer sikkert litt ann på distrikt til distrikt.

selfølgelig vil det være mer arbeid å bygge om en 316 til en 325 enn en 320 til 325. 316 er helt anderledes under enn en 3er med sekser.

Ja det er vell ingen som har sagt noe annet, er det det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...