apriliamann Skrevet April 9, 2005 Share Skrevet April 9, 2005 Har et problem på min bmw 325 86mod. Rett etter jeg har starta bilen må jeg alltid holde litt gass så turtallet får stabilisert seg hvis ikke dabber den av og stopper.. Turtallet flyr opp til ca 1500omdr når jeg starter og synker alt for langt ned igjen når turtallet faller. Som oftest stopper den hvis jeg ikke holder litt gass på starten. Når jeg har stabilisert turtallet holder den seg som den skal på 750omdr. Noen som har noe forslag til hva det kan være??? Skal selge bilen nå så det er litt viktig å få fiksa. Alle tips er velkomne På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet April 9, 2005 Share Skrevet April 9, 2005 Har et problem på min bmw 325 86mod. Rett etter jeg har starta bilen må jeg alltid holde litt gass så turtallet får stabilisert seg hvis ikke dabber den av og stopper.. Turtallet flyr opp til ca 1500omdr når jeg starter og synker alt for langt ned igjen når turtallet faller. Som oftest stopper den hvis jeg ikke holder litt gass på starten. Når jeg har stabilisert turtallet holder den seg som den skal på 750omdr.Noen som har noe forslag til hva det kan være??? Skal selge bilen nå så det er litt viktig å få fiksa. Alle tips er velkomne På forhånd takk! Tror d dette kan vere kaldstart dysene eller tomgangs regulatoren! Er den sånn når den er varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 10, 2005 Forfatter Share Skrevet April 10, 2005 det er ikke tomgangsreg. hvis jeg tar av den blir det bare værre. den ligger jo på riktig turtall nå hvis jeg stabiliserer den først. den er sånn også når den er varm ja. noen ganger når den har stått over natta og hvilt seg skikkelig så starter den på første omdr. uten at den faller.. altså sånn den skal være. kan det være at kaldstart dysene går hele tiden eller noe? bilen bruker også ekstra lang tid på å starte en vanlig utenom hvis jeg starter den rett etter jeg har stoppa den. akkurat som om trykket i systemet blir borte eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 Lader dynamoen din skikkelig da? Kan jo være at børstene er slitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 10, 2005 Forfatter Share Skrevet April 10, 2005 er GODT mulig den er slitt, men hvorfor fungerer den ofte når den har stått over natta da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 10, 2005 Forfatter Share Skrevet April 10, 2005 Ingen som vet hva dette kan skyldes? Please!!! Jeg trenger hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 nesten noe av det samme problemet jeg har på min 88 325i, finner ikke ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 Hadde samme problemet på en 2000 mod galant. Der var det luftmengdemåleren som hadde tatt kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtm Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 jeg ville sjekket luftmengde måleren og slangen som går fra den til innsprutet.. + alle vakumslanger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 10, 2005 Share Skrevet April 10, 2005 Hvis kaldstartdysa er på, når motoren er varm, blir det vanskelig å starte den. Må kjøre starter lang tid for å få "pøst avgåre" all bensinen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 11, 2005 Forfatter Share Skrevet April 11, 2005 jeg må dra startern lenge når motorn er varm. er det den ene ekstra dysa på innsuget? hva kan være grunnen til at den går hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet April 11, 2005 Share Skrevet April 11, 2005 jeg må dra startern lenge når motorn er varm. er det den ene ekstra dysa på innsuget? hva kan være grunnen til at den går hele tiden? Er "enkelt" å sjekke om det er den.. Bare å måle om det er 12v på pluggen uansett om motorn er varme eller kald. Går kanskje an at den har hengt seg også!? Er muligens en temp/tids-føler som styrer start-dysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 12, 2005 Share Skrevet April 12, 2005 Trodde ikke den modellen hadde kaldstartventil jeg men... Tror ikke det er feilen uansett. Det med lufmengdemåleren høres mer logisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apriliamann Skrevet April 12, 2005 Forfatter Share Skrevet April 12, 2005 det var ikke kaldstartdysa det var noe gæernt med. tok av "kontakten" på kaldstartdysa når motorn var varm og den oppførte seg helt likt som ellers. brukte lang tid på å starte og ujevn tomgang rett etter jeg har starta den. den ujevne tomgangen forsvinner etter et par sekunder ettersom den stabiliserer seg. hva mener du med å sjekke luftmengdemålern utenom å se til at den ikke trekker falskluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå