Gå til innhold

Litt småtteri....


Atlarelle
 Share

Anbefalte innlegg

Den så aldeles trofaste bilen har begynt å få litt småting her og der...

Først:

Bensinmåleren min virker ikke! Utrolig kjipt, ikke alltid like gøy å satse på at tanken holder så og så mange mil..

Den er ikke død, dvs reservetanklampa lyser, men nåla er helt helt på bunn, den inbiller seg tydeligvis at tanken er tom. Er det instrumentet i "dæsjbordet" ( :roll: ) som har tatt kvelden, eller den dingsen som måler bensinmengden i tanken...? Tanken ble så vidt jeg husker skiftet etter det lille uhellet mitt, kan dette ha noe og si..?

Hva må gjøres for å fikse på dette da? Dersom det er instrumentet foran i bilen så går det vel ann å ta en tur til hugger'n å se om man får tak i nytt..?

Og så:

Temperaturmåleren min er død. Den er skikkelig død den, den er rett og slett borte. Igjen henger en ledningsstump...Den har hengt og slengt en god stund, det visste jeg, men fordi jeg er så forbaska treg, så rakk jeg å "miste" den på en eller annen kjøretur fcør jeg fikk somla meg til å feste den.

Kan vel kanskje få tak i dette på hugger'n også, eller er det best å kjøpe ny..?

Begynner å bli litt lei av at displayet konstant viser -37'C...

Og til slutt:

En gang i tiden hadde jeg sentrallås jeg. Det har jeg ikke nå lenger. Jeg trooor det kan skyldes at noen minusgrader kom veldig overraskende på meg etter en bilvask i bilen. Låsen på førerdøra virker helst ikke i det hele tatt, viss den gjør det er den fryyyktelig trang, dette er når jeg skal låse/låse opp fra utsiden med nøkkel selvsagt. Fra innsiden får jeg låse.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg. Bensintanken din er nesten delt i to, og henger sammen over akslingen bak. Derfor er det to målere der (en på hver side). Hvis den ene slutter å funke viser den ZERO-gasoline. På min var det den måleren på høyre som var gått, og det var selvfølgelig den dyreste, fordi den og bensinpumpa er en og samme ting :?

Er jo ikke sikkert det er samme med deg, men sansynligheten er jo der...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så aldeles trofaste bilen har begynt å få litt småting her og der...

Først:

Bensinmåleren min virker ikke! Utrolig kjipt, ikke alltid like gøy å satse på at tanken holder så og så mange mil..

Den er ikke død, dvs reservetanklampa lyser, men nåla er helt helt på bunn, den inbiller seg tydeligvis at tanken er tom. Er det instrumentet i "dæsjbordet" ( :roll: ) som har tatt kvelden, eller den dingsen som måler bensinmengden i tanken...? Tanken ble så vidt jeg husker skiftet etter det lille uhellet mitt, kan dette ha noe og si..?

Hva må gjøres for å fikse på dette da? Dersom det er instrumentet foran i bilen så går det vel ann å ta en tur til hugger'n å se om man får tak i nytt..?

:cry:

Jeg jobba hos egil stenshagen for noen måneder siden, der hadde vi stadig 3 serier inne som hadde feil med det du sier her oppe, det var snakk om nyere 3serier fra 97 eller 98 og videre bortover, tror nok det er fabrikkfeil dem, men du må skifte bensinmåler, det finnes et bmw spesialverktøy til det for å åpne det men trikser du litt kan du åpne det selv, ved hjelp av stor skrutrekker og hammer, bensinmålern ligger under baksetene, dra ut baksetet ditt og der er det to sorte lokk,åpner du dem så finner du bensinmålerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...