Gå til innhold

Nå er jeg Sinna/fortivilt/skuffa ..


Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg byttet dekk her om dagen, kjøpte meg noen felger jeg synes var virkelig lekkre . (17" 225/45 )

Nå er bilen helt dau og kjøre med mindre jeg har sikkelig turtall på den. Det virker nesten som bremsene er på !!

Før kunne jeg ligge i 50 kmt og gi gass så reagerte bilen, men nå er den helt dau i forskjell nesten som en 318 ! Pappaen min mente at det kunne hvere spissinga på bilen som var feil, og da jeg da gikk opp på både felg størelse og dekk bredde, ville spissings feilen gjøre at dekka bokkstavelig talt bremsa bilen kraftig !!

Kan dårlig stilt spissing på bilen føre til at bilen merkant går dårligere ?!

Dette er nemmelig kjempe forskjell !! Bilen sliter sikkelig med mindre du har mye turtall !! Jeg over driver ikke hvis jeg sier en 25-30 % effekt tap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet dekk her om dagen, kjøpte meg noen felger jeg synes var virkelig lekkre . (17" 225/45 )

Nå er bilen helt dau og kjøre med mindre jeg har sikkelig turtall på den. Det virker nesten som bremsene er på !!

Før kunne jeg ligge i 50 kmt og gi gass så reagerte bilen, men nå er den helt dau i forskjell nesten som en 318 ! Pappaen min mente at det kunne hvere spissinga på bilen som var feil, og da jeg da gikk opp på både felg størelse og dekk bredde, ville spissings feilen gjøre at dekka bokkstavelig talt bremsa bilen kraftig !!

Kan dårlig stilt spissing på bilen føre til at bilen merkant går dårligere ?!

Dette er nemmelig kjempe forskjell !! Bilen sliter sikkelig med mindre du har mye turtall !! Jeg over driver ikke hvis jeg sier en 25-30 % effekt tap

kost på deg en 4-hjulskontroll uansett tror jeg.Det skal jeg nå for og forhåpentligvis få godkjent senkinga.Å så slipper du slitasjen så sinnsykt på dekkene + at du finner fort ut etterpå om det var en årsak.

hørtes pussig ut spør du meg..men sliter selv med småting som gjør at man blir gal/sur/skuffa å alt det der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme som deg, bare 215 og det går som..... :D Ruller nesten av seg selv....deilig....gleder meg til å få sommerdekka på....vroooooom :D

Vil tro det er noe gæli en plass ja. Skal ikke være så stor forskjell fra 215 til 225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utifra at du ikke har for lange bolter eventuelt ikke hører ulyder :wink:

Den første bilen jeg kjøpte hadde påmontert sommerfelger der hjulbolten kun gikk 2 omdreininger, ble nervøs da jeg oppdaget det.

Men du hadde helt sikker merket det om de er for lange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig ut, hva er orginal dimensjon til bilen.
Originaldimensjon er 205/60-15 på en 320i, eventuelt 195/65-15.

225/45-17 er en mye brukt størrelse hjul til E36, og de jeg kjenner som har dette har aldri kommentert det på denne måten. Det høres nesten litt utrolig ut med 25-30% effekttap. Da må det være noe som overhodet ikke stemmer. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydeforskjell mellom 205/60/15 og 225/45/17 er bare 7mm, og rulleomkretsen er 196,9cm og 199,17cm, så det er ikke noen foskjell å snakke om i det hele tatt, det må være noe ruskende galt hos deg et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , jeg aner ikke mine armer råd... Dette er helt jævelig rart.... Merker da at dekka støyer mer, og det er de vanelige hjul mutrene jeg har.

Reagerte ikke på at de hvar korte for lange eller annet pess.

Men tilbake til spissinga, kan der vere den ?! Hvis den er dårlig vil ikke det da stemme at bilen går saktere og i tillegg har jeg mer rulle motstand.

Det var ikke sån på de andre bilene jeg har eid!!!

Det er 38 i innpress på bilen hvis det kan ha noe og si !!

Men jeg har testa den på en slette (4 felts vei alene i bilen og sperra med betong slik at jeg ikke kan kjøre i andre og ingen og kjøre forbi) der jeg før fikk 200 kmt har jeg nå problemer og komme i 180 !!!! og det verste er oppover bakker, et sted gjorde bilen 130 kmt og nå greier den såvidt 110 !!! Dette er helt jævelig kjipt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du... hvis du VET det er noe galt med bilen så burde du kanskje styre unna å gi bilen MAKS belastning, kanskje heller parkere den og finne ut hva som er feil?

Hvis spissingen er SÅ feil burde du kanskje se det på dekkene... Prøv å hiv på vinterhjulene igjen kun foran, og se om den er fin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og alt er bra... Det er ikke noen ulyder eller annet, det er bare et enormt effekt tap ! Jeg bare lurer på OM det kan vere spissinga som kan bremse dette så kraftig.. Men selvsagt skal jeg legge om dekk i morgen , bare for og teste , og er det feilen, så blir det selvsagt kontroll av spissing !! men dette er kjipt. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydeforskjell mellom 205/60/15 og 225/45/17 er bare 7mm, og rulleomkretsen er 196,9cm og 199,17cm, så det er ikke noen foskjell å snakke om i det hele tatt, det må være noe ruskende galt hos deg et sted.

Det er flaten på dekket som har mye å si. Friksjon! Går man fra 205 til 225 får du større friksjon og motstand!

Brede dekk = dauv bil dersom utgangpunktet i bilens motoreffekt er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min tvil til at hjulstilling kan forårsake noe så alvorlig. Da skulle bilen ristet noe avsindig.

Tror heller ikke det er hjulene alene som forårsaker så mye effekttap. Ta en diagnosetest av motoren. Det må da være noe galt et sted.

Sikkert bare en tilfeldighet at det oppstod ved hjulskift. Eller kanskje bensintilførselen har fått seg en klem ved jekking ev bilen.....????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...